جانشین ستاد اربعین ناجا خبر داد
جانشین ستاد اربعین ناجا با اعلام اینکه احتمال دارد امسال بیش از 5/2 میلیون ایرانی در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کنند، از پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی زائران ایرانی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۲۴۲۵
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار محمد بابایی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای خدمت‌رسانی بیشتر و تسهیل در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ستاد گذرنامه با افزایش ساعت کاری از 7:30 صبح تا 20 هر شب آماده ارائه خدمات به زائران اربعین است و دفاتر پلیس‌+10 هم تا ساعت 18 مدارک متقاضیان را اخذ می‌کنند.

جانشین ستاد اربعین ناجا گفت: با توجه به استقبالی که برای حضور در پیاده‌روی اربعین شده است پیش‌بینی می‌شود امسال 15 تا 20 درصد به تعداد زائران ایرانی عتبات عالیات در ایام اربعین افزوده شود.

به گفته بابایی، برآوردها حاکی از آن است که امسال بیش از 5/2 میلیون ایرانی طی پیاده‌روی اربعین حسینی وارد خاک عراق خواهند شد.


مرز خسروی همچنان بسته است


همچنین سخنگوی ستاد اربعین گفت: مرز خسروی همچنان به دلیل نبود آمادگی از سوی طرف عراقی به روی زائران اربعین بسته است.

شهریار حیدری با بیان اینکه تمام مقدمات بازگشایی مرز اربعین از سوی کشورمان به انجام رسیده است، افزود: این مرز همچنان به روی زائران اربعین بسته است.

وی درباره دلایل طرف عراقی برای ممانعت از بازگشایی مرز خسروی، تاکید کرد: به طور طبیعی هیچ دلیلی برای خودداری از بازگشایی مرز وجود ندارد و طرف عراقی هم علت آن را اعلام نکرده است.

سخنگوی ستاد اربعین کشور ادامه داد: تا زمانی که وضعیت بلاتکلیف مرز اربعین مشخص نشود نمی‌توانیم پذیرای زائران باشیم و زائران می‌توانند از مرزهای دیگر از جمله مرز مهران برای ورود به خاک عراق استفاده کنند.

ارسال نظرات