۳۰۰دانشجوی دانشگاه‌های سطح استان کردستان در سامانه سقا جهت دریافت مجوز رسمی خروج رایگان برای شرکت در پیاده روی اربعین ثبت نام کردند.
کد خبر: ۸۹۴۲۴۱۴
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امسال با هماهنگی سازمان نظام وظیفه و وزارت کشور، خروج از مرز برای دانشجویان بدون پرداخت وثیقه انجام گرفت و دانشجویان علاقه‌مند جهت حضور در حماسه‌ی اربعین حسینی از شهریورماه تا ۲۶ مهر با ثبت نام اینترنتی در سامانه سقا (سامانه ثبت و دریافت مجوز خروج رایگان اربعین دانشگاهیان) جهت دریافت مجوز رسمی خروج رایگان اقدام کردند.

این دانشجویان پس از ثبت نام فرم تعهدنامه ضامن را به دفاتر بسیج دانشجویی جهت تایید تحویل دادند و مدارک آن‌ها از طریق بسیج دانشجویی به کنسولگری عراق در استان کرمانشاه برای صدور ویزا ارسال شد.

امسال ۳۰۰ دانشجوی پسر دانشگاه‌های سطح استان کردستان برای پیاده روی اربعین در سامانه سقا ثبت نام کرده اند و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته دانشجویان استان کردستان در قالب یک کاروان از ۱۱ آبان ماه الی ۱۸ آبان به مدت ۸ روز از طریق مرز خسروی راهی کربلای معلا می‌شوند البته این کاروان ویژه پسران دانشجو است و امسال شرایط اعزام برای دختران دانشجو در استان کردستان فراهم نشد.

مراسم بدرقه این دانشجویان روز ۱۱ آبان ساعت ۲۰ در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه کردستان با حضور مسئولین استانی و دانشگاهی برگزار می‌شود.

هر کدام از دانشگاه‌های استان کردستان به منظور تسهیل و حمایت از دانشجویان شرکت کننده در پیاده روی اربعین حسینی، هزینه ایاب و ذهاب دانشجویان از سنندج تا مرز خسروی را بر عهده گرفتند همچنین به هر دانشجوی شرکت کننده در این حرکت فرهنگی نیز ۱۵۰ هزار تومان کارت هدیه تقدیم می‌شود.

زائران از زمان صدور ویزا می‌توانند به کربلا اعزام شوند و یک ماه کامل در خاک عراق بمانند و یا قبل از اربعین به کشور برگردند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات