مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از برگزاری نشست کتاب خوان ویژه اصحاب رسانه و همچنین رونمایی از کتاب «نوشتن در روزنامه نگاری» در هفته کتاب سال جاری با همکاری خانه مطبوعات استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۲۴۰۴
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دکتر اسماعیل احمدی با اعلام این خبر گفت: بر این اساس از خبرنگاران استان دعوت به عمل می‌آید در این برنامه ویژه که مقارن با هفته کتاب و در دو بخش «نشست کتاب خوان» و «رونمایی از کتاب» در سالن جلسات اداره کل کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود شرکت نمایند.

وی ادامه داد: در این نشست پنج نفر از خبرنگاران استان کتاب‌هایی شاخص با موضوع رسانه برای سایر خبرنگاران معرفی می‌کنند که می‌تواند اتفاقی جالب و مفید برای این قشر باشد.

دکتر احمدی با دعوت از خبرنگاران برای حضور در این نشست تخصصی، بیان کرد: خانه مطبوعات استان کردستان در برگزاری این نشست با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان همکاری می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان همچنین به رونمایی از کتاب «نوشتن در روزنامه نگاری» در ادامه این نشست اشاره کرد و گفت: در بخش دیگری از این مراسم کتاب «نوشتن در روزنامه نگاری» اثر ابراهیم محمد حسینی از روزنامه نگاران استان رونمایی می‌شود.

دکتر احمدی بیان کرد: این کتاب دارای مقدمه و ۱۸ مقاله آموزشی و کاربردی در حوزه روزنامه‌نگاری و خبرنگاری است که نویسنده آن‌ها را از زبان کُردی به فارسی ترجمه کرده است.

وی ادامه داد: انواع منبع خبری، جانبداری در روزنامه نگاری، مقاله نویسی در روزنامه‌نگاری و مطبوعات، ستون نویسی، سرمقاله نویسی، شگرد‌های مصاحبه با شخصیت‌ها، نظرخواهی نویسی، ساختار گزارش و انواع آن، گزارش نویسی، گزارش تحقیقی، اطلاع رسانی بحران، خصوصیات مطبوعات محافظه کار، عامه‌پسند، میانه رو و بین‌المللی، روزنامه‌نگاری در کردستان عراق، موانع رسانه‌های آزاد و اخلاق و تبلیغات موضوع‌های این کتاب هستند.

وی در بخش دیگری در رابطه با نشست‌های کتاب خوان عنوان کرد: «کتاب خوان» عنوان نشست‌هایی است که با هدف به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده توسط افراد و ترویج فرهنگ مطالعه در قالب معرفی کتاب اجرا می‌شود.

اسماعیل احمدی با بیان اینکه طرح مذکور در سراسر کشور اجرا می‌شود، عنوان کرد: این نشست‌ها در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک بگذارد.
وی تصریح کرد: چشم انداز برگزاری نشست‌های کتاب خوان توسعه رفتار مدنی رشد یافته و رشد دهنده در سراسر کشور حتی روستا‌های دوردست و نیز جمع‌های کوچک خانوادگی است تا به مرور زمان به نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی منجر شود.

احمدی بیان کرد: ایجاد عادت به مطالعه در در میان اقشار مختلف جامعه، اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده، معرفی کتاب‌های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمندسازی کتابداران از طریق مطالعه و آشنایی با شیوه‌های استاندارد معرفی کتاب از اهداف برگزاری این طرح است.

وی تصریح کرد: کتابداران، نویسندگان، فعالان رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و سایر علاقمندان مانند اعضاء کانون‌های ادبی و مطالعاتی و شخصیت‌های مرجع فرهنگی و هنری از اقشاری هستند که می‌توانند در این نشست‌ها حضور داشته باشند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات