خبرهای داغ:
فعال محيط زيست:

فاجعه ملي كه هيچ كس آن را جدي نمي گيرد

در نمايشگاه مطبوعات تهران به غرفه شكار و ماهيگيري رفتيم و با هروي كارشناس علوم سياسي و از فعالين محيط زيست و شكاردر خصوص وضعيت اكولوژي در ايران خبرگزاري بسيج مصاحبه اي كوتاه ترتيب داده كه از نظر مي گذرد.
کد خبر: ۸۹۴۲۳۸۴
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

جناب هروي لطفا در خصوص محيط زيست در ايران توضيح دهيد:
محيط زيست در ايران در حد فاجعه پيش رفته و هيچ كاري از طرف برخي نهادهاي مسئول براي مهار اين بحران صورت نگرفته است،شما وقتي به سواحل ايران مي رويد بدترين صحنه ها را مشاهده مي كنيد كه عليرغم تمام سفارشات ديني و قانوني ما زباله ها ي فراوان ديده مي شود و ساحل زيباي دريا را كه براي هركشوري منبع در آمد و ارام بخش خانواده ها بوده و به شگفتي هاي خداوند پي برد را به محلي براي انبار زباله تبديل شده است.
علت تمام مشكلات محيط زيست ايران چيست؟
بنده به اكثر نقاط ايران سفر كرده ام و بزرگترين علت آن عدم داشتن سواد و بينش محيط زيست در رده هاي مديريتي بوده و هر طرحي را كه اجرا مي كنند به ابعاد زيست محيطي آن توجه ندارند،جنگل ها در حال قطع شدن هستند و برخورد آن چنان نمي شود بايد زير ساخت ها را طوري فراهم كنند كه خلا قانوني در اين زمينه براي هنجار شكنان وجود نداشته باشد.
الان بزرگترين تهديد ايران منابع آبي و محيط زيست بوده كه نيازبه هيچ حمله اي نيست،سواحل فريدونكنار در استان مازندران به عنوان باتلاقي براي پرندگان مهاجر تبديل شده و هيچ كس نيست كه نظارت كند. سر پرندگان را مي برند و آنان را با انواع ترفند ها شكار مي كنند كه ديگر بازگشتي برايشان نيست ،بسيار تاسف برانگيز است كه در ايران براي پرندگان مهاجر مرگ را به آنان هديه مي دهيم. در كشور هاي ديگر كارهاي بسيار بزرگي براي محيط زيست و پرندگان انجام داده اند تا بتوانند به افزايش نسل و بازگشت آنان در كوچ هاي خود كمك كنند.
بسيج: بدترين و بهترين نقطه ايران براي ساحل پاك كجا بوده است؟
در ايران هيچ ساحلي از دست بي مهري ها و بي توجهي ها در امان نمانده و در سال هاي آينده خطراتي كشور را تهديد خواهد كرد كه با هيچ هزينه اي نمي توان با آنان مقابله كرد، هرچيزي را كه خدا هديه كرده قدر ندانيم بدتر از آن را نصيب ما خواهد كرد.
تا به امروز اثبات شده كه كسي فاجعه محيط زيست را جدي نگرفته و همه در برابر نسل هاي آينده مسئول خواهيم بود.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها