به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا؛پایوران ناحیه روح الله یزد در مجلس شهید شرکت نمودند.
کد خبر: ۸۹۴۲۳۳۷
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام نجیمی در این مراسم گفت:وضعیت کاهش جمعیت ایران طی دهه‌های آینده بسیار وخیم بوده و توجه جدی رسانه‌های کشور و برنامه ریزان را می‌طلبد. در مقایسه با بسیاری از کشور‌های جهان نرخ فرزند آوری در ایران بسیار نگران کننده است. زنان ایرانی با دارا بودن ۱/۸۷ فرزند در مکان ۱۴۴ ام جدول جهانی فرزند آوری قرار می‌گیرند. در حالی که اسرائیل در رتبه ۷۵، آفریقای جنوبی ۹۷، برزیل ۱۰۶، ترکیه ۱۱۰، فرانسه ۱۱۸، آمریکا ۱۲۲، و انگلیس رتبه ۱۳۷ را در این جدول به خود اختصاص داده و در مکان‌های بالاتر از ایران قرار گرفته اند.
وی در ادامه افزود:کاملا آشکار است که اسرائیل و کشور‌های اروپایی سیاست‌های جدی تشویق به زاد و ولد را اجرا می‌کنند و در این میان با توجه به آمار‌های منتشر شده، صهیونیست‌ها از دیگران پیشی گرفته اند. در حالی که سیاست تبلیغ کاهش جمعیت از سوی دنیای غرب شروع و پیگیری شده امروز این رتبه ایران است که در جدول آماری فرزند آوری بیش از ۲۰ پله از آمریکا عقب بوده و این رتبه برای اسرائیل دو برابر ایران است. بدین معنی که تعداد فرزندان در یک خانواده ایرانی، کمتر از تعداد فرزندان در یک خانواده صهیونیست اسرائیلی یا یک خانواده آمریکایی است.
وی همچنین اذعان کرد:جهاد امروز؛ تلاش در جهت فرزند آوری است. بعضی افراد فکر می‌کنند که افزایش جمعیت مشکلات اقتصادی، رفاهی و ... را به دنبال دارد، ولی واقعیت این است که کاهش جمعیت مشکلاتش به مراتب بیشتر از افزایش جمعیت است.
ارسال نظرات