یک استاد دانشگاه بیان داشت: دانشگاه مولد تولید علم است، ولی در شاخه‌های علوم انسانی تولیدات ما غربی است.
کد خبر: ۸۹۴۲۱۹۰
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حقانی در جلسه‌ای با عنوان هجمه‌های حقوق بشری نظام سلطه در مسجد حضرت زهرا (س) دانشگاه فردوسی مشهد و در جمع دانشجویان گفت: بحث حقوق بشر یک بحث تازه‌ای نیست، ولی آنچه مورد بحث است این است که استراتژی نظام سلطه جهت براندازی نظام اسلامی در این خصوص بویژه در دو دهه اخیر میلادی تغییر کرده است.

وی گفت: نظام سلطه و ایادی آن زمانی به این نتیجه رسیدند باید جنگ نرم علیه نظام اسلامی بکار ببرند بنابراین از سه مثلث تروریست بودن ایران، ساخت بمب اتمی و سلاح هسته‌ای و معرفی ایران به عنوان ناقض حقوق بشر جهت براندازی نظام استفاده کردند.

حقانی ادامه داد: دشمن در ابتدا ایران را به دلیل حمایت از حزب الله تروریست خواند، پس از آن با برجام ایران را متهم به ساخت سلاح هسته‌ای کرد و این موضوع پنج سال به طول انجامید و پس از آن هم‌راستا و موازات با این موضوعات بحث حقوق بشر را مطرح کرد.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: دشمن اذعان کرده بود که قضیه حقوق بشر را در براندازی نظام خیلی دیر شروع کردیم و اگر این بحث را زودتر آغاز کرده بودیم مطمئنا طومار جمهوری اسلامی را در هم پیچیده بودیم.

وی با بیان اینکه اجماع مردمی در حوزه حقوق بشر وجود ندارد، ابراز کرد: نه تنها غرب بلکه ما هم در داخل تعریفی مشخصی از حقوق بشر نداریم.

حقانی با ابراز تاسف گفت: در حوزه حقوق بشر دستگاه‌های متولی متکثری در کشور وجود دارد که هر کدام ساز خودش را می‌زند و هیچ سیاست راهبردی برای تبیین حقوق بشر ندارند بطوریکه یا نسبت به این قضیه سلیقه‌ای یا حزبی و سیاسی عمل می‌کنند یا اصلا اقدامی در این خصوص ندارند.

وی افزود: در مقابل؛ نظام سلطه اقدامات سنگینی در حقوق بشر شروع کرده است که الان در اوج اقدامات خود است بنابراین لازم است این اقدامات را شناسایی و موضع‌گیری به موقع داشته باشیم.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: ما در حوزه حقوق بشر ادعا داریم که کار دشمن سیاسی است و رهبر معظم انقلاب در این ساحت انتظار دارند که تهاجمی عمل کنیم، ولی اقدامات ما در این راستا انفعالی است.

وی با اشاره به اینکه هر چهار سال یک بار در سازمان حقوق بشر جلساتی برگزار می‌شود که سازمان‌های مردم نهاد کشور‌های مختلف از جمله ایران به مدت دو دقیقه می‌توانند در این جلسات صحبت کنند؛ ما انتظار داریم سازمان‌های مردم نهاد انقلابی از این فرصت استفاده کنند و برنامه‌های حقوق بشری خود را تبیین کنند.

حقانی با بیان اینکه متاسفانه سازمان‌های مردم نهاد ما از این فرصت استفاده نکرده‌اند وفقط دست روی دست می‌گذارند، افزود: کشور انگلیس حتی انجمن حمایت از کودکان متولد نشده خود را وارد سازمان می‌کند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: نظام استکبار مدام مطرح می‌کنند که اقلیت در ایران برای برگزاری آئین‌های مذهبی آزادی ندارند و در حصار و محدودیت زندگی می‌کنند این در حالی است که در مکان چالدوران کلیسای بزرگی وجود دارد که مسیحیان با ازادی کامل مراسمات مذهبی خود را برگزار می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما باید بر اساس مبانی و اسناد بالادستی خود به بحث حقوق بشر بپردازیم.

حقانی با بیان اینکه ما حقوق بشر اسلامی داریم، خاطرنشان کرد:، ولی متاسفانه حوزه‌های ما به این قضیه وارد نشده‌اند و یا خیلی کم پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه مولد تولید علم است، ولی در شاخه‌های علوم انسانی تولیدات ما غربی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها