قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی نشست خبری اعم برنامه‌های یوم‌الله 13 آبان‌ را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۹۴۲۱۵۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
 
 
 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از فارس،  نصرت‌الله لطفی قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح امروز در نشست خبری برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان اظهار داشت: 13 آبان مصوبه قانونی مجلس با تائید شورای نگهبان به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

وی افزود: استکبارستیزی مقوله سیاسی جناحی و مقطعی نیست بلکه وظیفه و باور دینی است و هدف از بعثت انبیا نیز استکبارستیزی است.

لطفی تأکید کرد: امکان ندارد کسی خود را مسلمان و انقلابی بداند ولی استکبارستیز نباشد و این روحیه در زندگی‌مان ساری و جاری است ولی 13 آبان به‌عنوان نمادین با این عنوان نام‌گذاری شده است.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بابیان اینکه در آمریکا علی‌رغم چرخش قدرت بین جمهوری‌خواه و دموکرات موضعشان نسبت به دشمنی با ایران تغییر نمی‌کند، تصریح کرد:  گفت: ما نیز باید ورای گرایش‌های سیاسی همه استکبارستیز باشیم و باید با نگاهی این برنامه اجرا شود که همه گروه‌ها را در برگیرد.

وی بابیان اینکه باید همه اقشار ما با بصیرت در این برنامه حاضر شوند و این نیاز به تبیین دارد، خاطرنشان کرد: وقتی استکبارستیزی را مطرح می‌کنیم، ستیز با مردم آمریکا، ستیز جغرافیایی و یا جنگ‌طلبی نیست بلکه مبارزه بافرهنگ سلطه طلبانه آمریکایی است. فرهنگی که کودتای 28 مرداد 1342 را اجرا کرده و ساواک مخوف را ایجاد کرد.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه 13 آبان تجلی ملت انقلابی با طنین شعار استکبارستیزی مرگ بر آمریکا خواهد بود، گفت: این راهپیمایی رأس ساعت 9:30 صبح روز شنبه 13آبان حداقل در هزار نقطه کشور برگزار خواهد شد.

لطفی بابیان اینکه با توجه به همزمانی 13 آبان با پیاده‌روی اربعین در مرزها و مبادی خروجی خاک عراق هم این برنامه خواهد بود گفت: یکی از اظهارات ابلهانه ترامپ اهانت به ملت ایران و نادیده گرفتن حق ملت ایران یعنی خلیج‌فارس خواهد بود و دانش آموزان صفحه‌ای از کتاب خود را که نقشه خلیج‌فارس در آن است در راهپیمایی همراه خواهند داشت.

وی افزود: همگان باید بدانند همه ایرانی یعنی یک پاسدار بنابراین یکی از شعارهای 13 آبان این خواهد بود که ملت 80 میلیونی ایران برای مقابله با آمریکا با عنوان «من یک سپاهی‌ام» آماده هستند.

لطفی با اشاره به اینکه ببش از 3 هزار و 500 عکاس، خبرنگار و فیلم‌بردار در کل کشور مراسم 13 آبان امسال را پوشش خواهند داد، اظهار داشت: در مجاورت لانه جاسوسی در تهران بیش از 110 خبرنگار خارجی و بیش از 500 خبرنگار داخلی این برنامه را پوشش خواهند داد.

وی افزود: بیش از 11 شبکه تلویزیونی و حداقل سه شبکه آمریکایی این برنامه را پوشش رسانه‌ای می‌دهند که امیدواریم به اخلاق رسانه‌ای پایبند باشند و حضور گسترده مردم را تحریف نکنند.

وی با اشاره به سخنران اصلی مراسم 13 آبان بابیان اینکه قائلیم که شخصیت‌های ملی را از سه قوه و همچنین شخصیت‌های حوزوی دعوت کنیم، گفت:  سخنران مراسم 13 آبان باید ولی حتماً باید بیانش استکبارستیز و نه دل بستن به دشمن باشد بنابراین در تهران امیر دریادار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی, در مشهد سید عزت‌الله ضرغامی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در قم سردار حسین سلامی جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در اصفهان حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان تولیت آستان حضرت معصومه (س) سخنرانی خواهند کرد.

لطفی در پاسخ به سؤالی پیرامون استفاده از اسناد لانه جاسوسی بابیان اینکه باید اذعان به کم‌کاری نهادهای مسئول در تبیین این اسناد کنیم تصریح کرد: از سال 58 تاکنون این‌همه اسناد در آرشیو کتابخانه‌ها نگه‌داشته شده است درحالی‌که باید در کتب درسی نیز منعکس می‌شدند.

 

ارسال نظرات