خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار رئیس جدید و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین گفت: رسانه‌ها در مقابل تعدی به حقوق مردم و زمین‌خواری‌ها سکوت نکنند.
کد خبر: ۸۹۴۲۱۰۸
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در دیدار رئیس جدید و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط با رسانه‌ها کمک می‌کند تا هماهنگی‌های بیشتر ایجاد شده و در نهایت رسالت ایمانی و اجتماعی خودمان را با موفقیت بیشتری به انجام برسانیم.
وی با تأکید بر اینکه باید حوزه‌های کاری خود را با شاخصه‌های قرآنی هماهنگ کنیم، تصریح کرد: در کنار تفسیرهای روایی و تربیتی که ارائه شده است، جا دارد قرآن را با نگاه رسانه‌ای مطالعه و تفسیر کنیم زیرا تمام آیات قرآن اخبار مهمی را به ما منتقل می‌کنند.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند حتی در «بسم الله الرحمن الرحیم» نیز اخبار مهمی را به ما منتقل می‌کند و خود را خدای رحمن در برابر بندگانِ کافر و خدای رحیم نسبت به بندگان مؤمن معرفی کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خداوند در آیه «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ» خبر می‌دهد که آفریننده عالم است، بیان کرد: چه خبری از این خبر در جهان مهم‌تر، که کسی بگوید من عالم هستی را آفریده‌ام در حالی که بسیاری از نظامات تلاش می‌کنند آفرینش تدریجی را در باب آفرینش عالم هستی معرفی کنند.
وی ادامه داد: خداوند در سوره نبأ، اهمیت اولویت‌بندی را در حوزه خبر به ما نشان می‌دهد و این مهم را به ما می‌آموزد؛ ما نیز باید در کارهای رسانه‌ای اولویت‌بندی را جدی بگیریم و با پرداختن به مسائل کم اهمیت، از مسائل مهم جهان و حمایت از مستضعفان غافل نشویم.
عابدینی در ادامه با تأکید بر اینکه انبیاء بنیانگذاران رسانه بودند، یادآور شد: پیغمبر (ص) در غدیر خم به بهترین شکل سیستم و زیرساخت رسانه‌ای فراهم کرد. حضرت به همه کسانی که شاهد واقعه غدیر بودند تأکید کرد که این خبر را به کسانی که در این جمع حضور ندارند برسانید و پیام غدیر را به نسل‌های بعد نیز منتقل کنید.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه در تفکر امام خمینی (ره) و انقلاب نیز شاهد انقلاب رسانه‌ای بودیم، عنوان کرد: در دوران مبارزات انقلاب، کارهای خبری و اطلاع‌رسانی با دشواری‌های زیادی همراه بود و با اعلامیه انجام می‌شد. روحانیان و انقلابیون با سختی‌های زیادی اعلامیه‌ها را به دست مردم می‌رساندند و از این طریق مردم با افکار و اندیشه‌های امام آشنا می‌شدند.
وی سطح و گستره اثرگذاری اخبار را به میزان همراهی آن‌ها با دغدغه‌های دینی و الهی دانست و تأکید کرد: اگر کسی صرفاً برای تأمین معیشت وارد حوزه رسانه شود، یقیناً اثرگذار نخواهد بود اما اگر با اخلاص وارد این عرصه شود و دغدغه مردم و مستضعفان را داشته باشد، ضمن حفظ کرامت، معیشت او نیز به بهترین شکل تأمین خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین به چالش‌های پیش روی استان قزوین و زمین‌خواری اشاره و تأکید کرد: چرا باید رسانه‌ها تعدی به حقوق مردم و زمین‌خواری‌ها را ببینند و در مقابل آن‌ها سکوت کنند و تجاوز به حقوق بیت‌المال را نادیده بگیرند؟!
وی بیان کرد: نباید نگاه‌ها اینگونه باشد اگر به این عرصه وارد شویم باید هزینه بپردازیم؛ در حالی که خداوند وعده داده است کسانی که ایمان دارند و برای اقامه دین تلاش می‌کنند، همه سختی‌ها برایشان شیرین می‌شود و تلاش‌های آن‌ها به هدر نخواهد رفت.
عابدینی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه در هر عرصه‌ای باید رسالت جدی خودمان را اقامه دین قرار دهیم، بیان کرد: فریاد رسانه‌ای ما، فریاد عدالت‌طلبانه و حمایت از محرومان باشد و فریادمان را بر سر کسانی بلند کنیم که حقوق انسان‌ها را پایمال می‌کنند.
همچنین در ابتدای این دیدار آقای علی حیدر شاه حسینی، رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین در این دیدار به گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده خبرگزاری ایرانا پرداخت.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها