سهم درنظر گرفته شده هر بافنده برای پرداخت به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را 460 هزار تومان برای مدت یکسال برشمرد.
کد خبر: ۸۹۴۲۰۹۲
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از نود اقتصادی، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های تولیدکنندگان فرش دستباف ایران تاییدکرد که ظرف روزهای آینده، تفاهم نامه ای بین این اتحادیه و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایرامضاء خواهد شد تا مابقی بافنده های  فاقد بیمه ، تحت پوشش بیمه مستمری و از کارافتادگی قرار گیرند.

عبدالله بهرامی  سهم درنظر گرفته شده هر بافنده برای پرداخت به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را 460 هزار تومان برای  مدت یکسال برشمرد و گفت که سهم قابل پرداخت دولت بابت بیمه بافندگان به صندوق مورد اشاره ،دو برابر رقم مذکور خواهد بود.

وی،اذعان داشت که درصورت نهایی شدن این تفاهم نامه بین اتحادیه سراسری تعاونی های تولیدکنندگان فرش دستباف ایران و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، ثبت نام از بافندگان متقاضی  شروع می شود که برآورد شده دستکم یکصد هزار نفر از بافندگان سراسر کشور برای دریافت این نوع خدمت بیمه ای ثبت نام کنند.

در حال حاضر 320 هزار قالیباف درسطح کشوریعنی معادل  یک سوم از فعالان این عرصه زیر پوشش بیمه اجتماعی هستند.

گفته می شود که  شمار قالیبافان درسطح کشور حدود یک میلون نفر بوده که 700 هزار نفر از این تعداد به صورت تمام وقت و مابقی به صورت پاره وقت مشغول فعالیت هستند.

ارسال نظرات