خبرهای داغ:
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان مطرح کرد
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه بحث آمار به عنوان یک الزام در تمام سازمان‌ها مطرح است، گفت: برای پیاده‌سازی نظام آماری باید تدابیری ویژه اتخاذ کنیم.
کد خبر: ۸۹۴۲۰۵۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

پیاده‌سازی نظام آماری نیازمند تدابیری ویژهبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سمینار آموزشی آمار با حضور سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان، معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه‌و بودجه استان همدان، معاونین، مدیران و کارشناسان این شرکت برگزار شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این مراسم با اشاره به اهمیت بحث آمار عنوان کرد: بحث آمار به عنوان یک اصل در سازمان‌ها است اما متأسفانه در بحث اجرا با مشکلاتی مواجه می‌شود.

محمدمهدی شهیدی با بیان اینکه بحث آمار به عنوان یک الزام در تمام سازمان‌ها مطرح است، ادامه داد: تصمیم‌گیری‌های سازمان بر اساس یک سری پایه‌های علمی، آمار و اطلاعات دقیق باید صورت گیرد و بدون داشتن آمار و اطلاعات جامع برنامه‌ریزی مشکل می‌شود و برای سازمان موفقیتی حاصل نمی‌شود.

وی با اشاره به شیوه‌های تولید آمار عنوان کرد: این شیوه‌ها در سه بخش شامل آمار ثبتی، آمار سرشماری و آمار نمونه‌گیری است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در بحث آمار ثبتی که ما بیشتر با آن سر و کار داریم یک رویداد رخ می‌دهد که داده همان لحظه تولید و ثبت می‌شود، اضافه کرد: در سال 1374 در بحث آمار با استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط در شرکت تحولی ایجاد شد.

وی با اشاره به ضرورت استقرار نظام آماری، افزود: تغییر نیازها و اولویت‌ها، دگرگونی، اصلاح تعاریف و استانداردها، ابداع روش‌های نوین آماری، تولید اطلاعات آماری(کاربر محور) و بکارگیری فناوری جدید از ضروریات استقرار نظام آماری است.

شهیدی در ادامه با اشاره به اشکالات موجود ابراز داشت: عدم توجه به نیازهای آماری کاربران و اهداف راهبردی سازمان، عدم استفاده از نرم افزار مناسب و بروز و همسانی تعاریف و مفاهیم، عدم تحصیل نتایج و ارائه گزارش‌های مدیریتی و عدم رعایت طبقه‌بندی آماری از جمله این اشکالات به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برای پیاده‌سازی نظام آماری باید تدابیری ویژه اتخاذ کنیم، عنوان کرد: از ویژگی‌های لازم برای طراحی نظام آماری ثبتی می‌توان به ایجاد سامانه جامع آمار مطابق با یک متدولوژی از پیش معین، روش‌های مناسب روزآمدسازی اطلاعات، دستورالعمل مناسب ثبت و انتقال داده‌ها، تعیین و طبقه بندی دسترسی کاربران به آمار و اطلاعات، بایگانی فرم‌های عملیاتی و ثبت داده‌ها در پائین‌ترین نقطه تولید اشاره کرد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به استقرار GIS در شرکت اظهار داشت: با استقرار کامل این سامانه می‌توانیم بانک اطلاعاتی جامعی داشته باشیم تا از نتایج آن گزارش آماری ماهیانه، 6 ماهه و سالانه تهیه کرده و به صورت مبنا در شرکت جاری کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات