رزمایش پدافند غیرعامل در کوهرنگ

رزمایش پدافند غیرعامل در واحد مقاومت رهبر روستای دشت زرین از توابع شهرستان کوهرنگ با حضور مسئولین محلی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۱۹۹۵
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  فرماندار شهرستان کوهرنگ دراین رزمایش گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال طلبی کشور به منصه ظهور رسید اما کشور های استکباری با دسیسه های خود جنگی را بر ملت ایران تحمیل کردند و به زیرساخت های کشور آسیب زدند.

مرتضی زمانپور ادامه داد: وقتی در آن دوران، ما مورد آماج حملات قرار گرفتیم، 230 هزار نفر از جوانان که سرمایه انسانی کشور بودند شهید شدند. استکبار با این حملات سعی کرده بود کشور ما را از منابع انسانی تهی کند.

زمانپور با تاکید براینکه همه مردم به ویژه جوانان، دانش آموزان و دانشجویان باید با پدافند غیرعامل آشنایی داشته باشند، عنوان کرد: ما کشور را دربرابر آسیب ها مصون کردیم و با وجود صنایع بزرگ و نیروهای انسانی که در نقاط مختلف داریم برای حفظ آنها پدافند غیر عامل اهمیت دوچندان پیدا می کند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: در حوزه اجتماعی و فرهنگی همه باید به سلاحی در برابر حملات و تهاجم دشمنان مجهز شویم و خط مقدم حملات، نوجوانان و جوانان هستند. زیرا هدف اصلی نقشه دشمنان همین است. لازم است با تقویت عرصه فرهنگی و دینی، سد محکمی در برابر این حملات باشیم

دراین رزمایش علاوه برنواختن زنگ پدافند غیرعامل دانش آموزان باحضور مربیان متخصص از هلال احمر با روش های اطفای حریق و مسائل امدادی آشنا شدند.

شایان ذکر است طنین زنگ ایثار و مقاومت و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمدحسین فهمیده و روز نوجوان از دیگر برنامه های این واحد مقاومت به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار