عضو هیأت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عزم جدی برای تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی هرگز وجود نداشته است.
کد خبر: ۸۹۴۱۹۴۷
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی درباره پیوستن جمهوری اسلامی ایران به سازمان تجارت جهانی گفت: WTO یک مسیر دو طرفه برای کشور‌های پیشرفته جهان محسوب می‌شود.
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیوستن کشور‌ها به سازمان تجارت جهانی، قاعده دو طرفه‌ای برای توسعه تجارت جهانی و ایجاد بازار‌های آزاد است.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور‌های از پیوستن به سازمان تجارت جهانی (WTO) منتفع می‌شوند که از زیرساخت‌های خوبی در بخش تولیدی برخوردار شوند.
حسینی شاهرودی در ادامه افزود: برای پیوستن یک کشور به (WTO) علاوه بر وجود زیرساخت‌های مناسب در بخش تولید، باید زیرساخت‌های قانونی برای تجارت جهانی نیز فراهم باشد تا در این مسیر دوطرفه با زیان روبرو نشود.
نابودی بخش تولید داخلی با پیوستن به سازمان تجارت جهانی
وی ادامه داد: متاسفانه علی رغم اینکه در کشور حدود دو دهه است که پیوستن به سازمان تجارت جهانی (WTO) پیگیری می‌شود، اما هیچ وقت عزم جدی برای تقویت زیرساخت‌ها وجود نداشته و اگر در حال حاضر به (WTO) بپیوندیم در واقع مسیر یکطرفه طی شده است و به نابودی بخش تولید داخلی و افزایش واردات کالا منجر می‌شود.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه اگر ایران با وضعیت موجود به (WTO) بپیوندد وارد بازاری برد-برد نشده است، تصریح کرد: پیوستن کشور به سازمان تجارت جهانی (WTO) خوب است، اما مشروط به اینکه مشکلات تولید داخلی رفع شود و قیمت تمام شده کالا در داخل با قیمت تمام شده جهانی متناسب شود.
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: اگر اراده‌ای برای رونق تولید باکیفیت داخلی و رفع موانع تولید باشد و قیمت تمام شده کالا، کاهش یابد می‌توان در طی چند سال با برنامه ریزی به (WTO) پیوست، اما تاکنون روند رو به رشدی در این راستا وجود نداشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها