با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه بانه:

شهیدان در راه اعتلای اسلام جان خود را نثار کردند

معاون هماهنگ کننده سپاه بانه در مراسم نمادین آغاز هفته بسیج دانش آموزی گفت: حسین فهمیده و سایر شهیدان انقلاب اسلامی در راه اعتلای اسلام جان خود را نثار کردند.
کد خبر: ۸۹۴۱۹۲۳
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ مصطفی پیرزاد، در مراسم نمادین هفته بسیج دانش آموزی و بزرگداشت هفته پدافند غیر عامل با اشاره به مفهوم پدافند غیرعامل اظهار داشت: این نوع از پدافند به معنی اقداماتی است که هر فرد برای مصونیت و ایمنی خود از خطرات و تهدایداتی که در طول حیاتش با آن مواجه است و می‌تواند سلامت جسمی و روحی او را به خطر بیاندازد انجام می‌دهد.

وی افزود: پدافند غیر عامل مربوط به زمان جنگ و یا بحران نیست بلکه موضوعی است که همواره در زندگی شخصی و اجتماعی افراد ساری و جاری است و این موضوع می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به آن شود.

سرهنگ پیرزاد؛ آشنایی با تهدیدات بیوشیمی و زیست محیطی و مقابله با این تهدیدات را از جمله موارد پدافند غیر عامل دانست و گفت: با توجه به مصادیق متعدد می‌طلبد که انسان همواره در این زمینه دانش داشته باشد و آن‌ها را رعایت کند.

معاون سپاه بانه نقش آموزش و پرورش را در آموزش موارد متعدد پدافند غیر عامل بمنظور ایمن سازی دانش آموزان با انواع خطرات موثر ارزیابی کرد و گفت: مصادیق پدافند غیر عامل بسته به محیط زندگی افراد متغییر است بطوریکه در شهر مرزی بانه آشناسازی دانش آموزان با سلاح‌های جنگی و مواد منفجره باقی مانده از دوران جنگ می‌تواند مهم باشد و معلمان بایستی در راستای افزایش دانش محصلین مرزی با بحث پدافند غیرعامل تلاش کنند.

وی از مسئولین آموزش و پرورش خواست با هماهنگی هلال احمر؛ کلاس‌های آشنایی با مین و مواد منفجره را بمنظور کاهش خطرات احتمالی از انفجار مین‌های باقی مانده از جنگ در روستا‌های مرزی برگزار کنند.

سرهنگ پیرزاد در بخش دیگری از سخنان خود به هفته بسیج دانش آموزی هم اشاره کرد و گفت: شهید فهمیده و دیگر شهدا برای امنیت و دفاع از این مرز و بوم به مصاف دشمن رفتند و در راه اعتلای اسلام و پاسداری از تمامیت ارضی کشور به شهادت رسیدند و جان خود دا نثار کردند.

وی با استناد به آیات و روایات اسلامی به تببین مقام و جایگاه شهدا پرداخت و گفت: بر اساس نص صریح آیات قرآن شهدا زنده هستند و در نزد پروردگار خود روزی می‌خورند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات