دبیر شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان گفت: ۷۵ قلم کالا از طریق بازارچه‌های مرزی استان کردستان اجازه ورود دارند.
کد خبر: ۸۹۴۱۹۰۳
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رضا میرزایی، دبیر شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در هفتمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن شهدای دولت در استانداری کردستان برگزار شد، گفت: ۷۵ قلم کالا از طریق بازارچه‌های مرزی استان کردستان اجازه ورود دارند.

این مقام مسئول اظهار داشت: واردات پارچه، پتو، پوشاک و کفش از مرز‌های استان به دلیل حمایت از تولیدکنندگان داخلی در کشور ممنوع است تا مردم برای مصرف مورد نیازشان از تولیدات داخلی استفاده کنند و کمتر به کالای وارداتی روی بیاورند.

وی با اشاره به کشفیات کالای قاچاق در هفت ماه گذشته در استان افزود: در هفت ماه سال جاری کشفیات دارو، ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۵ قلم کشف شده که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است و کشفیات لوازم آرایشی نیز ۹۱ درصد افزایش داشته ایم.

وی در ادامه با اشاره به واردات پوشاک از مرز‌های استان به داخل کشور افزود: واردات پوشاک به داخل کشور از مرز‌های استان منوط به داشتن مجوز است و بدون مجوز اجازه ورود داده نخواهد شد.

میرزایی تصریح کرد: تعداد دستگاه‌های موبایل کشف شده هم ۳۰ هزار و ۵۲۸ دستگاه بوده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد کشفیات داشته ایم.

وی افزود: همچنین کشفیات لوازم صوتی و تصویری نیز ۱۰ هزار و ۸۲۸ دستگاه بوده که نسبت به سال گذشته ۹۲ درصد کاهش داریم و لوازم خانگی هم ۴۱ درصد کاهش نسبت به سال گذشته و احشام نیز ۳۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داریم.

دبیر شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان بیان کرد: تعداد کل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز استان در این هفت ماه سال جاری ۳ هزار و ۵۰۲ پرونده بوده که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات