رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کامیاران از برپایی نمایشگاه عکسی با موضوع اربعین سرور و سالار شهیدان در کامیاران خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۱۸۳۲
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، زبیر حسین پناهی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کامیاران گفت: در موکب اربعین حسین (ع) کامیاران ۲۰ قطعه عکس رنگی و سیاه سفید منتخب از میان آثار هنرمندان استان کردستان و برخی شهر‌های غرب کشور در اندازه ٥٠ در ٧٠ (آئینی عاشورا) به نمایش گذاشته شده است.

وی عنوان کرد: سعی عکاسان بر این بوده تا با مستند نگاری شکل، آداب و سبک سوگواری هیات‌های عزاداری که در کردستان و منطقه غرب کشور فعالیت دارند نما‌هایی از این سوگواری را که در سالیان گذشته ثبت شده برای مخاطب و بیننده به شکل روایی به نمایش بگذارند.


وی در ادامه افزود: تعداد ۵۰ جلد کلام ا... مجید، نهج البلاغه، صحیفه سجادیته، مفاتیح و ۱۵۰ جلد کتب مختلف مذهبی و ادعیه و محصولات فرهنگی به مبلغ بیش از ۹ میلیون ریال به موکب اهداء شده است.


لازم به ذکر است که کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) وابسته به این اداره نیز به عنوان یکی از مسئولین برگزاری برنامه به صورت ۲۴ ساعته به زائرین و کاروان‌های اربعین خدمات ارائه می‌دهد.



موکب اربعین حسینی (ع) به همت ستاد عتبات عالیات و با همکاری ادارات شهرستان از ۳ لغایت ۲۳ آبانماه سالجاری به مدت ۲۰ روز در مسیر ورودی کامیاران از طرف سنندج برپا می‌باشد.
ارسال نظرات