خبرهای داغ:
دومین کنگره شهدای دانش‌آموز استان فارس با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۱۷۶۴
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

حمیدرضا آذری در دومین کنگره شهدای دانش‌آموز فارس اظهار داشت: بدون شک آموزش و پرورش در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بیشترین نقش را داشته و در دوران پس از انقلاب و دوران دفاع مقدس نیز در عرصه‌های مختلف همچون جهاد و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار از دستگاه‌های ممتاز و تاثیرگذار بوده است.

آذری گفت: در عرصه جهاد و دفاع مقدس تقدیم بیش از 3 هزار دانش‌آموز و فرهنگی شهید در استان فارس، بیانگر نقش ویژه آموزش و پرورش در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است که موجب افتخار جامعه فرهنگی است.

وی افزود: از مجموع شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، 2هزار و 685 تن از آنها دانش‌آموز هستند که حدود یک دوازدهم شهدای دانش‌آموز کشور و نزدیک به یک سوم شهدای استان را شامل می‌شود و 507 تن از آنها نیز فرهنگی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در عرصه فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز آموزش و پرورش همواره در همه دوران انقلاب اسلامی نقش خود را به نحو شایسته ایفا کرده و با ایجاد تشکل‌های مختلفی چون بسیج دانش‌آموزی و سایر فعالیت‌های فرهنگی زمینه پایداری نظام اسلامی را فراهم کرده است.

وی گفت: در استان فارس بیش از 70 هزار فرهنگی وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنها از جمله ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدا هستند و همواره در کنار سایر همکاران خود در عرصه‌های مختلف در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده ساز نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران مرکز نیز در این کنگره گفت: هر کشوری دارای سرمایه‌های مختلفی است که سرمایه اجتماعی، مهمترین سرمایه هر کشور است.

حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد افزود:سرمایه اجتماعی چهار مولفه اساسی دارد که ارزش‌های مشترک، ارتباطات و پیوند انسانی، اعتماد بین اجزاء جامعه و تعامل و مشارکت را شامل می‌شود.

وی گفت: تقدیم 36 هزار شهید دانش‌آموز به انقلاب اسلامی بیانگر این است که آرمان‌ها، ارزش‌ها، شعارها، شیوه و عملکرد امام (ره) در تولید سرمایه اجتماعی در جامعه ما و جذب جوانان و نوجوانان به خود در حد عالی موثر بوده است و اگر این ارزشها برای جامعه جهانی نیز به نحو شایسته مطرح شود، همان تاثیر را دارد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه سرمایه معنوی و اجتماعی بزرگترین داشته این انقلاب است که جایگزینی ندارد گفت: شهادت این سرمایه‌های اجتماعی، از دست دادن سرمایه نیست بلکه خون شهدای دانش‌آموز دفاع مقدس است که عزت و شکوت کشور را رقم زده و می‌تواند زمینه‌ساز ظهور منجی الهی شود.

وی با بیان اینکه نسل جوان کنونی به عنوان سرمایه‌های اجتماعی یا مخاطب پیام ایثارگرانه ما نیستند و یا خود را مخاطب ما نمی‌داند گفت: برای حفظ این سرمایه‌های اجتماعی گرانقدر، ضمن ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی لازم برای درک فرهنگ ایثار و شهادت و الگوسازی شایسته برای آنها، باید به نحوی عمل کرد که جوانان و نوجوانان ما خود هدایتگر فعالیت‌های فرهنگی باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها