خبرهای داغ:
رئیس مرکز تحقیقات نورولوژی بالینی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه طور متوسط، سالانه دو هزار بیمار مبتلا به سکته مغزی به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه می‌کنند،گفت: حدود ۱۵ درصد این افراد، زیر ۴۵ سال و یک سوم بیماران نیز زیر ۶۵ سال هستند.
کد خبر: ۸۹۴۱۷۶۳
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶

افشین برهانی حقیقی با اشاره به هفته جهانی سکته مغزی اظهار داشت: سکته مغزی به عنوان دومین علت مرگ و میر و نخستین دلیل معلولیت در جهان است که از هر 6 نفر، یک نفر دچار سکته مغزی می‌شود و هر شخصی در هر سنی در خطر بروز سکته  مغزی است.

وی با اشاره به اینکه طور متوسط، سالانه دو هزار بیمار مبتلا به سکته مغزی به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه می‌کنند، گفت: حدود 15 درصد این افراد، زیر 45 سال و یک سوم بیماران نیز زیر 65 سال هستند و بر اساس نتایج تحقیقات سن سکته مغزی در ایران 10 سال کمتر از سایر کشورها است که به شیوه زندگی آنان مربوط می‌شود. 

برهان حقیقی افزود: تحقیقات همچنین نشان‌گر آن است که سکته مغزی در مردان شایع‌تر از بانوان است و این موضوع با شیوه زندگی، تغذیه، کار و مباحث ژنتیک مرتبط است.

رئیس مرکز تحقیقات نورولوژی بالینی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز کنترل قند خون، فشار خون و چربی‌های مضر و کلسترول خون را موجب کاهش خطر بروز سکته مغزی دانست و بیان کرد: مصرف دخانیات نیز عاملی موثر در بروز سکته‌های مغزی است که با کاهش و عدم مصرف آن می‌توان تا حد زیادی از بروز سکته مغزی جلوگیری کرد.

وی افزود: سکته مغزی، یکی از معضلات عمده علم پزشکی است، اما راهکارهایی برای کاهش چشمگیر عوارض و مشکلات ناشی از آن وجود دارد، تشخیص سریع و به هنگام نشانه‌های سکته و مراجعه هرچه سریع‌تر به مراکز تخصصی و پیشرفته درمانی تاثیر به سزایی در بهبود نتایج حاصل از درمان دارند. 

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب، مراقبت مناسب از بیمار پس از بروز سکته مغزی را نیز دارای تاثیر چشمگیری در بازیابی سلامتی او عنوان کرد و گفت: بسیاری از بیماران، اقدامات درمانی لازم را به موقع دریافت نمی‌کنند و تلاش‌های تیم درمانی از اقدامات موثر در بازیابی توانایی فرد پس از بروز سکته مغزی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها