خبرهای داغ:
سیزدهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه کل در شهرستان گراش با شرکت ۲۰۰ فیلمساز و ۲۹۱ فیلم ۱۵ تا ۱۷ آذرماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۱۷۴۸
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

سیزدهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه کل در شهرستان گراش با حضور هنرمندان 8 استان‌ و در 3 بخش اصلی، جنبی و بخش ویژه میراث فرهنگی 15 تا 17 آذرماه برگزار می‌شود.

عبدالمهدی آئینه‌افروز،رئیس اداره ارشاد گراش  اظهار داشت: سیزدهمین جشنواره­ منطقه‌ای فیلم کوتاه کل گراش با حضور 8 استان کشور شامل فارس، هرمزگان، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعداد آثار ارسالی به جشنواره بیان کرد: 200 فیلمساز با 291 فیلم در این دوره از جشنواره شرکت کردند و بیشترین آثار ارسالی متعلق به استان‌های فارس، خوزستان و چهارمحال و بختیاری بوده است.

رئیس اداره ارشاد گراش افزود: دیگر آثار ارسالی به جشنواره از استان‌های هرمزگان، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد بوده که در بخش مسابقه جشنواره شرکت دارند.

آئینه‌افروز با بیان اینکه بخش اصلی شامل کلیه فیلم‌های کوتاه در قالب مستند، داستانی و تجربه‌گرا است، عنوان کرد: بخش جنبی به گزیده‌ای از آثار فیلمسازان ایران و جهان اختصاص یافته وکارگاه‌ها و جلسات نقد و بررسی آثار راه یافته به بخش مسابقه نیز در این بخش اجرا می‌شود.

رئیس اداره ارشاد گراش تصریح کرد: بخش ویژه میراث فرهنگی این جشنواره اختصاص به آثاری با رویکرد به موضوعات بومی 8 استان شرکت‌کننده دارد و فیلمسازان می‌توانند آثار خود را ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره به عنوان بزرگترین رخداد هنری شهرستان گراش محسوب می‌شود، گفت: مقدمات این رخداد هنری در حال برگزاری است و با توجه به اتمام مهلت ارسال آثار به زودی آماری از تعداد آثار ارسالی و نحوه برگزاری اعلام می‌شود.

رئیس اداره ارشاد گراش افزود: دوازده دوره­ گذشته این جشنواره با حضور سه استان برگزار شده که امسال با حضور فیلم‌سازانی از هشت استان کشور برگزار می‌شود و این امر زمینه‌ای برای برگزاری این جشنواره در سطح ملی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها