حادثه انفجار و آتش سوزی در پالایشگاه تهران زیر ذره بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته تا با همکاری کارشناسان وزارت نفت، ابعاد آن به منظور جلوگیری از تکرار حوادثی مشابه، روشن شود.
کد خبر: ۸۹۴۱۶۳۲
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸

 

 
 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، عصر روز جمعه (پنجم آبان ماه) بر اثر حادثه آتش‌سوزی در یکی از واحدهای پالایشگاه شهید تندگویان (تهران) به‌دلیل نشت مواد اشتعالزا (واحد آیزوماکس) 6 نفر از کارکنان این پالایشگاه در دم جان باختند و دو نفر با سوختگی شدید راهی بیمارستان شدند.

ساعات پایانی شب شنبه (ششم ابان ماه) یکی از مصدومان حادثه نیز درگذشت و تعداد جان‌باختگان این حادثه به 7 نفر رسید.

صبح امروز در مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس، مسئولان و مدیرعامل پالایشگاه تهران، مدیران شرکت پالایش و پخش و همچنین معاون پارلمانی و حقوقی وزیر نفت، علت آتش سوزی پالایشگاه تهران بررسی شد.

بر اساس گزارش تهیه شده در این جلسه، تیمی که مسئول صدور مجوز عملیات اورهال بوده مقصر شناخته شده است. همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دستور داد که تیمی ویژه از نمایندگان دارای تخصص از محل حادثه پالاشگاه تهران بازدید کنند. 

هیئت ویژه مجلس شورای اسلامی متشکل از نمایندگانی از چهار کمیسیون تخصصی بنابر دستور رئیس مجلس از محل وقوع حادثه در #پالایشگاه_تهران پس از وقوع حادثه آتش سوزی در واحد آیزوماکس بازدید کردند.

طبق گزارش رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، پس از آنکه تعدادی از نمایندگان مجلس در جلسه با مدیران پالایشگاه نفت تهران نظرات خود را بیان کردند، لطف الله هنگی، مدیرعامل این پالایشگاه گزارشی از حادثه آتش‌ سوزی به نمایندگان مجلس ارائه و عنوان کرد: "گزارش نهایی در روزهای آینده تهیه خواهد شد، همچنین از سوی وزارت نفت نیز این حادثه مورد بررسی قرار خواهد گرفت."

ارسال نظرات