خبرهای داغ:
مدیر کل سازمان تعزیرات حکومت اسلامی استان همدان خبر داد
مدیر کل سازمان تعزیرات حکومت اسلامی استان همدان گفت: تا پایان مهر ماه سال جاری به میزان 5 هزار و 957 فقره پرونده اعم از کالا و خدمات، قاچاق ارز و کالا، بهداشت، دارو و درمان در سازمان تعزیرات حکومتی استان همدان تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۹۴۱۴۸۹
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

تشکیل 5957 فقره پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا حسن پور امروز به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تعزیرات حکومت اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد 7 ماهه سال جاری سازمان در استان همدان  اظهار داشت: این سازمان در تاریخ 8 آبان ماه در سال 73 تاسیس شد که بر اساس قانون تعزیرات حکومتی برخی از وظایف و صلاحیت های ذاتی در حوزه مبارزه با تخلفات پزشکی ، تخلفات بهداشتی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی  با اشاره به جایگاه مهم سازمان تعزیرات حکومتی  در تشریح وظایف سازمان عنوان کرد:  مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه سازمان که حجم بسیاری از عملکرد سازمان را بر عهده دارد رسیدگی  به تخلفات بخش کالا و خدمات و به طور کلی  اصناف است که شامل موضوعاتی  چون گرانفروشی، کم فروشی، تقلب،  احتکار، عدم درج قیمت، اخفا و امتناع از عرضه کالا، صادر نکردن فاکتور و ... است. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان دومین حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی را در رسیدگی به بحث قاچاق  و تخلفات کالا و ارز  دانست و بیان داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری طی دو سال گذشته در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا،  این موضوع در سال‌های اخیر خود را بیش از پیش نشان داده و سازمان درگیر مبارزه با قاچاق کالا است  به طوری که عمده پرونده ها و تخلفات رسیدگی شده در سازمان تعزیرات در حوزه قاچاق کالا و ارز  به استثنای کالاهای ممنوعه همچون مشروبات الکی است.

وی سومین حوزه فعالیت سازمان تعزیرات را در حوزه مبارزه با تخلفات امور بهداشتی و درمانی عنوان کرد و گفت: تخلفات بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها  پزشک، واحدهای صنفی  که کالای بهداشتی عرضه می‌کنند و همچنین بهداشت محیط، عرضه کالای تاریخ گذشته، گران فروشی و کم فروشی دارو  وخود داری از ارائه خدمات در بیمارستان‌ها عمده تخلفاتی است که در حوزه بهداشت و درمان به آن رسیدگی می شود.

حسن پور با تشریح اقدامات صورت گرفته توسط سازمان تعزیرات حکومتی استان همدان در یک سال گذشته به جریان آخرین  پرونده قاچاق کالا و ارز اشاره و عنوان کرد:  این پرونده مربوط به سال گذشته بوده که در این زمینه یک میلیون و 900 هزار دلار ارز  در قالب وجه نقد کشف شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) در جریان این پرونده با بیان اینکه آنها در این پرونده بسیار کارگشایی کردند، گفت: پرونده بسیار مهم بود و دقیقا مر دستور مقام معظم رهبری که باید ریشه‌ها را بگیریم و با عمده‌ها برخورد کنیم بسیار نمود پیدا کرد به طوری که 9 نفر از قاچاقچیان  که در بازار تخلفات متعددی را داشتند دستگیر  شدند.

* کشف میوه‌های آلوده و سوخت قاچاق توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه بخشی از پرونده در استان همدان رسیدگی و منتهی به صدور رأی شد،  تصریح کرد:  متهمان دستگیر شده به پرداخت 230 میلیارد ریال جریمه شدند  که در حال حاضر در زندان به سر می‌برند و وسایل و اموال شناسایی شده آنان در حال ضبط به نفع دولت است.

وی با بیان اینکه سایر متهمان به دلیل اهمیت موضوع و اینکه تخلف در استان تهران صورت گرفته پرونده آنها در تهران در حال رسیدگی است، گفت: گردش مالی غیر قانونی این متهمین 2 میلیون دلار بوده و بخش امنیت این پرونده در اداره اطلاعات در حال بررسی است.

حسن‌پور در ادامه سخنان خود  نصب تابلوهای روان  بر سر در مرغ فروشی ها به عنوان یکی از اقدامات منحصر به‌فرد در استان همدان دانست و بیان داشت:  این اقدام با همکاری اتاق اصناف وسازمان صنعت، معدن و تجارت  در سال گذشته صورت گرفت و امسال  در شهرستان‌ها تسری یافت.

وی با اشاره به مزایای نصب این تابلو تاکید کرد:  با نصب تابلوهای روان بر سر در مرغ فروشی‌ها استان خوشبختانه استان همدان در سطح کشور کمترین تنش را در  قیمت و عرضه مرغ در ایام خاص داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز در چند ماه اخیر عنوان کر د: خوشبختانه سازمان تعزیرات استان با همکاری استانداری حمایت خوبی کرد و با توجه به اینکه در طی 4 سال گذشته قیمتی برای عرضه گوشت قرمز مشخص نشده بود در تابستان این نرخ تعیین شد که البته ما نسبت به آن اعتراض داریم و در تلاش برای تعدیل شدن قیمت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی یک مرجع و مقام رسیدگی کننده و شبه قضایی است و وظیفه  مستقیم بر نظارت ، کنترل و بازرسی ندارد، گفت: با این وجود این سازمان در راستای حمایت بیشتر از حقوق مصرف‌کنندگان و بازرسان در سطح بازار و برای رسیدگی به تخلفات ورود پیدا کرده است.

حسن‌پور در همین خصوص اضافه کرد: در ایام اربعین برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است که در تمام مسیرهای کربلا در حوزه استحفاظی همدان نظارت و بازرسی بر رستوران‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقل انجام می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود در طی دو عملیات جداگانه به پرونده  کشف میوه های آلوده و سوخت قاچاق توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در همدان اشاره و بیان کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) استان همدان موفق به کشف 10 میلیون لیتر سوخت قاچاق در کبودراهنگ شدند که شامل نفت و گازوئیل بود.

* کشف 10 میلیون لیتر سوخت قاچاق و دستگیری 4 نفر

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه در جریان کشف 10 میلیون لیتر سوخت قاچاق 4 نفر دستگیر و  یک نفر متواری شد، افزود: جریمه‌ای بالغ‌ بر 6 میلیارد تومان برای این پرونده تخلف صادر و در این خصوص جایگاه سوخت خصوصی شناسایی شده که باید 500 میلیون تومان جریمه پرداخت کند.

وی از  کشف 150 تن لیموعمانی و 20 تن گردو خارجی  توسط سربازان امام زمان (عج) خبر داد و ابراز داشت : ارزش کالای کشف شده 15 میلیارد ریال است که در انبارهایی دپو و به نقاط مختلف نیز توزیع می‌شد که در شهرستان همدان کشف شد.

حسن پور با اشاره به اینکه در جریان این پرونده 3 نفر بازداشت و یک نفر متواری شد، گفت: این محصولات  که در  اواخر مرداد ماه امسال کشف شده و هنوز رأی برای این پرونده صادر نشده است اما طبق آزمایش های صورت گرفته بر روی لیمو عمانی کشف شده مشخص شد که دارای آلودگی میکروبی است و قابلیت مصرف ندارند.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج به دست آمده از رسیدگی  به پرونده‌های تخلفات عمده  کالاهای مصرفی کشف شده بیشتر کالاهای آرایشی، بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی قاچاق است که صلاحیت مصرف انسانی نداشتند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان  تصریح کرد: بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته بیش از 90 درصد کالاهای کشف شده قابلیت مصرف انسانی نداشته و آلودگی میکروبی دارند  به طوری که این آلودگی‌ها اکثراً در دراز مدت اثر خود را نشان می‌دهد.

وی به همکاری صمیمانه ایجاد شده سازمان تعزیرات حکومتی استان با  دانشگاه علوم پزشکی اشاره و عنوان کرد: با همکاری علوم پزشکی بازرسی‌های متعددی در شهر و استان انجام شده که منجر به شناسایی و پلمب محل سقط جنین غیر مجاز، ماساژ درمانی و عطاری هایی که در امور پزشکی دخالت می کردند، شد.

حسن‌پور با اشاره به عملکرد 7 ماهه سال جاری سازمان در استان همدان  اظهار داشت : تا پایان مهر ماه سال جاری به میزان 5 هزار و 957 فقره پرونده اعم از کالا و خدمات، قاچاق ارز و کالا، بهداشت، دارو و درمان در سازمان تشکیل شده است.

*45 درصد از محکومیت‌های واصل شده است

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 5 هزار و 975 فقره پرونده مختومه و برای آنها حکم قطعی صادر شده است، افزود: درصد پرونده مختومه امسال  100.3 درصد است که تعدادی نیز مربوط  به پرونده‌های مانده از سال گذشته است.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومت اسلامی استان همدان با بیان اینکه جمع کل محکومیت‌های هفت ماهه امسال 262 میلیارد ریال است، گفت : 45 درصد از  این محکومیت‌های واصل شده است.

وی با بیان اینکه امسال در پیگیری پرونده‌ها 106 نفر زندانی شده است، تصریح کرد: از این  تعداد 70 نفر بعد از تحمل میزان حبس و پرداخت جریمه آزاد شده و 34 نفر همچنان در زندان به سر می‌برند.

حسن‌پور با بیان اینکه بیشترین کالاهای موضوع قاچاق در هفت ماهه سال جاری، سیگار خارجی با 77 پرونده به ارزش 12 میلیارد و 620 میلیون ریال در رتبه نخست قرار دارد، گفت: قاچاق پوشاک با 54 پرونده، لوازم خانگی با 50 پرونده و گوشی تلفن همراه با 15 پرونده در رتبه های بعدی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه کالا و خدمات صنف نانوایی‌ها با 642 پرونده و محکومیت یک میلیارد و 264 میلیون ریالی  بیشترین تخلفات را داشتند، یادآور شد: خوار و بارفروشی  و سوپرمارکت‌ها  با 585 پرونده، پوشاک با 260 پرونده، مرغ و ماهی فروشی با 219 پرونده، میوه و سبزی با 188 پرونده و آرایشگاه زنانه با 116 پرونده در رتبه های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات