اسلامی دارای سوابق ارزشی و انقلابی، مدیری متخصص و با سوابق حرفه‌ای، چهره‌ای معتدل، ملی و فراجناحی یک فرصت برای تحول برای استان مازندران است، به‌شرطی که با همگرایی حامی‌اش باشیم و با مناقشات سیاسی سد راهش نشویم.
کد خبر: ۸۹۴۱۴۷۶
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بالاخره پس از گمانه‌زنی‌های مختلف هیأت وزیران به محمد اسلامی، اصفهانی 61 ساله برای تصدی استانداری مازندران رأی اعتماد داد و او را برای ایفای رسالتی خطیر به یکی از استان‌های مهم کشور مأمور کرد، استانی که دو بار به روحانی اعتماد کرد و رأی قابل توجهی به او داد.

بررسی سوابق تخصصی، اجتماعی و مدیریتی اسلامی نشان از توان اجرایی و حرفه‌ای‌اش در سطح ملی دارد و بدون شک اشراف این مدیر توانمند بر حوزه‌های مختلف برای توسعه استان حرکت‌آفرین و امیدبخش  است.

اسلامی در کنار فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، صنعتی و اجرایی در آخرین سمت دبیر ستاد توسعه سواحل مکران بوده است که  تجربه مدیریتی ذی‌قیمتی برای اقدامات مشابه در سواحل استان مازندران خواهد بود.

به اعتقاد این قلم دولت برای توسعه استان مازندران یک گام اساسی برداشت و با انتخاب استانداری آینده‌‌نگر زمینه رشد و تعالی استان مازندران را به نحو احسن تدبیر کرد که از این نظر از رئیس‌جمهور سپاسگزاریم.

اسلامی دارای سوابق ارزشی و انقلابی، مدیری متخصص و با سوابق حرفه‌ای، چهره‌ای معتدل، ملی و فراجناحی یک فرصت برای تحول برای استان مازندران است، به‌شرطی که با همگرایی حامی‌اش باشیم و با مناقشات سیاسی سد راهش نشویم.

نگارنده با دو پرسش کلیدی در استقبال از سفیر دولت تدبیر و امید به مازندران بر این باور است که خواسته‌های ما مازندرانی‌‍‌ها از وی به‌جای انتظارات محلی،  مطالبات ملی و کلان باشد و مهم‌ترین کار‌ ویژه مدیریت ارشد استان را باید اجماع‌سازی کنش‌گران توسعه و گروه‌های مرجع برای رشد و تعالی استان دانست.

اگر بخواهیم به تنهایی از استاندار انتظار معجزه داشته باشیم و هر یک از ما به‌دنبال تحصیل منافع شهری و رقابت جناحی باشیم، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد بلکه همه افرادی‌که دل در گروه توسعه استان دارند تصمیمات کارشناسی را مبنای قضاوت و انتظارات خویش قرار دهند و با همدلی و هم‌صدایی پشتیبان استاندار جدید باشیم. 

اما سمت دیگر این وجیزه متوجه محمد اسلامی است، وی مسؤولیت استانی را پذیرفته که طیف وسعیی از ظرفیت‌ها و مزیت‌ها، مشکلات و چالش‌ها را در بر گرفته است و به‌طور حتم اطلاعات لازم را درباره استان از مراجع مختلف کسب کرده وبا دستی پر وارده استان شده است. 

استان بیش از 3 میلیونی دیار علویان با برخورداری از تاریخ و تمدن گران‌سنگ، مردمی انقلابی و شهیدپرور، دین‌دار و مهمان‌نواز، مواهب طبیعی ارزشمند خدادادی نظیر دریا، جنگل و اراضی حاصل‌خیز کشاورزی، موقیعت‌های کم‌نظیر گردشگری هم‌جواری با پایتخت، همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اتصال به کریدور حمل و نقل شمال جنوب دارای ظرفیت بسیار خوبی برای پیشرفت است.

البته این استان مثل سایر نقاط کشور با مشکلات و چالش‌های زیست‌محیطی، بیکاری جوانان، عدم مهار آب، پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی، رکود واحدهای تولیدی و صنعتی و متأسفانه روند رو به تزاید ناهنجاری‌های اجتماعی مواجه است.  

به باور نگارنده  استاندار جدید مازندران می‌تواند با سوابق و تجربیاتی که دارد برای مسائل مختلف استان چاره‌اندیشی کند و با دیپلماسی عمومی به روند توسعه در استان شتاب بخشد. 

ملی‌سازی مسائل استان، تمرکز روی طرح‌های محرک توسعه، اهتمام به آمایش سرزمین، توجه ویژه به مسأله صادرات در زمینه اقتصاد مقاومتی، گسترش روابط بین‌الملل، ایجاد صنایع دریایی، پیگیری برای احداث خط آهن ساحلی، بهبود فضای کسب و کار، جذاب‌سازی سرمایه‌گذاری و برطرف ساختن موانع اداری و اجتماعی آن، رونق تولید، افزایش درآمد عمومی استان، افزایش سهم مازندران از اعتبارات ملی، مدیریت منابع آبی، مدیریت پسماند و حفظ محیط‌زیست، توجه بایسته و همه جانبه به مسائل مدیریت شهری و عمران روستایی و مدیریت مسائل اجتماعی از مهم‌ترین کار ویژه‌های پیش روی استاندار جدید در چارچوب اسناد بالادستی و  برنامه ششم توسعه است.
 
آنچه که اشاره شد نیازمند مدیریت و تدبیر استاندار و مشارکت و همکاری ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، نخبگان حوزوی و دانشگاهی، دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی، شوراها، تشکل های مردم ، فعالان سیاسی و اجتماعی، رسانه‌های گروهی با وحدت گفتمانی و همدلی و سخت‌کوشی میسر است. 

«کایری» یکی از با ارزش‌ترین مختصات فرهنگ بومی مازندران در تعاون و امور اجتماعی است، در آستانه «14 آبان» روز مازندران برای ساختن و آبادانی زادبوم همدل و همراه شویم و به تصمیم دولت احترام گذاشته استقبال شایسته‌ای از سفیر روحانی کرده و یا علی‌گویان برای برطرف کردن مشکلات بکوشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها