رشد 50 درصدی نشریات کردستان در 4 سال اخیر/ فرهنگ و اصالت مناطق کردنشین نیازمند پاسداری است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: نشریات استان کردستان امروز از لحاظ آرمان گرایی، مطالبه گری مردمی بسیار با کیفیت شده و به گونه‌ای جایگاه مطبوعات استان در کشور رشد کرده است.
کد خبر: ۸۹۴۱۳۱۳
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت اسلام والمسلمین رحیم جعفری در جریان بازدید از غرفه کردستان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، گفت: مطبوعات کردستان همیشه خوب عمل کرده است و در کمتر از ۴ سال رشد ۵۰ درصدی داشته است.

وی ضمن اشاره به اینکه تعداد نشریات در چند سال اخیر بیشتر شده است، عنوان کرد: در گذشته ۷۰ درصد از نشریات غیر فعال بودند و تنها ۳۰ درصد آن فعالیت لازم را داشتند، ولی حال مطبوعات کردستان تغییر کرده است و بیش از ۷۰ درصد از نشریات فعال هستند و در راستای مطالبه گری مردم کردستان گام‌های موثری برداشته اند.

جعفری در ادامه به دو زبانه بودن نشریات استان کردستان اشاره و تصریح کرد: امروز بیشتر مردم به دنبال مطالبات بومی گرایی هستند و در همین خصوص باید بیشتر به این نشریات توجه شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با تاکید بر این مهم که نشریات کردستان آرمان گرا هستند، گفت: نشریات استان کردستان امروز از لحاظ آرمان گرایی، مطالبه گری مردمی بسیار با کیفیت شده است و به گونه‌ای جایگاه مطبوعات استان در کشور رشد کرده است.

وی ضمن اشاره به اینکه منطقه غرب کشور از اصالت تاریخی برخوردار است، اظهار کرد: مناطق کُرد نشین دارای یک تعصبات معنوی و آیین و فرهنگ خاصی هستند که برای توسعه و رشد این مناطق باید به این تعصبات توجه کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در پایان با اشاره به اینکه هنوز کسی برای پست مدیر کلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در نظر گرفته نشده است، یادآور شد: یک فرد بومی با قابلیت‌های اجرایی، مطالبه گر و شناخت کافی از فرهنگ اصالت کردستان می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای این منصب باشد.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات