تا امروز بیش از یک میلیون و 500 هزار ویزا صادر شده است
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی از صدور بیش از یک میلیون و 500 هزار روادید خبر داد و تاکید کرد: صدور ویزا برای زائران با سرعت و جدیت در حال انجام است.
کد خبر: ۸۹۴۱۱۹۹
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج، شهریار حیدری با بیان اینکه خوشبختانه روند صدور ویزا برای اربعین رو به افزایش است، از زائران خواست ثبت‌نام روادید را به روزهای آینده موکول نکنند.

حیدری درباره تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی اظهار کرد: این مرز موقتا مسدود است و در نهایت تا یکی دو روز آینده بازگشایی می‌شود.

وی افزود: همه امکانات زیرساختی و خدمات برای اسکان و تغذیه زائران در مرز خسروی تاکنون فراهم شده است.

وی توضیح داد: تمام زیرساخت‌ها در آن سوی مرز خسروی نیز آماده شده است و عراقی‌ها نیز هماهنگی لازم برای راه‌اندازی موکب‌ها و زیرساخت‌ها را داشته‌اند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی یکی از دلایل باز نشدن مرز خسروی را کمبود نیروی عراقی در آن سوی مرز عنوان کرد و افزود: طرف عراقی در استقرار نیروهای خود در پایانه صفر مرزی کم‌کاری داشته است.

حیدری با بیان اینکه تمام زیرساخت‌ها و نیروهای ایران در مرز خسروی برای پذیرش زائران به صورت کامل آماده هستند، اظهار داشت: رایزنی‌ها برای بازگشایی این مرز انجام شده است و با آمادگی طرف عراقی و استقرار نیروهای خود در پایانه مرزی ظرف یکی دو روز آینده شاهد بازگشایی و تردد زوار خواهیم بود.


توقف اعزام کاروان‌های زیارتی


علاوه بر این، همزمان با آغاز اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات برای حضور در مراسم اربعین حسینی، اعزام کاروان‌های زیارتی از سوی سازمان حج و زیارت به صورت موقت متوقف شد.  سیدمرتضی حسینی، نماینده سازمان حج و زیارت در کشور عراق افزود: آخرین کاروان زیارتی زائران ایرانی ۶ آبان‌ماه وارد عراق شد و این کاروان ۱۳ آبان‌ماه عتبات را ترک خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به آغاز سفرهای زائران ایرانی برای همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی، به صورت موقت اعزام کاروان‌های زیارتی متوقف شد.

حسینی خاطرنشان کرد: بنابراین تا ۲۵ صفر اعزام کاروان زیارتی نخواهیم داشت و به مدت ۱۰ روز هیچ زائری در قالب کاروان‌های زیارتی در عراق حضور نخواهد داشت.

وی یادآور شد: با توجه به توقف اعزام کاروان‌های زیارتی، سازمان حج و زیارت همه خدمات خود را به صورت آزاد در اختیار زائران اربعین حسینی قرار می‌دهد و امیدواریم هموطنان عزیز که در این همایش بزرگ حضور می‌یابند بتوانند سفری امن و آرام داشته باشند و به وطن بازگردند.

گفتنی است، مشتاقان سفر زیارتی عتبات عالیات می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع عتبات این سازمان برای اعزام به این سفر زیارتی در دوره بعدی ثبت‌نام کنند. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مشتاقان سفر زیارتی عتبات عالیات برای اعزام‌های بازه زمانی ۲۲ آبان تا ۲۶ آذر ۱۳۹۶ از ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه دوم آبان‌ماه ۹۶ می‌توانند با مراجعه به سامانه  www. atabat. org. ir نسبت به ثبت‌نام قطعی در کاروان‌های عتبات (ثبت‌نام بدون قرعه‌کشی) اقدام کنند.


هر شب پارکینگ فقط 5 هزار تومان


همزمان با آغاز حرکت زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای کشور، برخی مشکلات در خدمات‌دهی‌ و هزینه‌تراشی‌های بی‌مورد موجب آزردگی زائران شده که نمونه اخیر آن اخذ ورودی  50 هزار تومانی بابت هزینه پارکینگ در پایانه مرزی چذابه بود.

 عبدالرضا سعیدی‌نیا، فرماندار دشت‌آزادگان پس از بررسی‌های لازم درباره قیمت‌های ورودی و شبانه‌روزی پارکینگ‌های چذابه که مورد انتقاد شدید مردم قرار گرفت، اظهار کرد: بعد از انتشار خبر قیمت‌های نامناسب پارکینگ‌های چذابه به بازدید از این نقاط مبادرت کردیم.

وی ادامه داد: دست‌اندرکاران پارکینگ‌ها در توجیه عمل خود اذعان کردند مبلغ ورودی 50 هزار تومانی در اصل به‌صورت ودیعه از زائران گرفته می‌شود و قیمت واقعی پارکینگ‌ها در هر 24 ساعت 5 هزار تومان است.

فرماندار دشت آزادگان ادامه داد: مسؤولان پارکینگ‌ها تاکید داشتند این 50 هزار تومان در زمان بازگشت زائران مورد حسابرسی قرار می‌گیرد و با توجه به تعداد روزهای بهره‌گیری از پارکینگ‌ها مابه‌التفاوت محاسبه می‌شود.

سعیدی‌نیا تاکید کرد: با تذکری که به مسؤول پارکینگ‌ها داده شد این مبلغ ورودی 50 هزار تومان که در حقیقت با توجیه آنها پول ودیعه محسوب می‌شد، از چرخه پارکینگ‌های چذابه حذف شد و طبق همان تعرفه واقعی، زائران باید بابت هر 24 ساعت فقط حدود 5 هزار تومان پرداخت کنند و پولی اضافه‌تر را به پارکینگ‌ها ندهند.

وی درباره این مسأله که پارکینگ‌ها در واقع گوشه‌ای از بیابان هستند و هیچ یک از امکانات پارکینگ را ندارند اما برای هر روز 5 هزار تومان از زائر دریافت می‌شود، گفت: پارکینگ‌ها در چذابه زیرنظر همیاری شهرداری است و آنها نیز فعالیت‌هایی همانند دیوارکشی، استخدام کارگر و نگهبانی را انجام داده‌اند که در اصل این مبلغ برای ارائه خدمات گرفته می‌شود!

ارسال نظرات