خبرهای داغ:
امام جمعه الوند:

قیمت حداقلی ویزا می‌توانست تعداد زوار را تا سه برابر بیشتر کند

امام جمعه شهرستان الوند گفت: ویزا باید باشد ولی با ارزان ترین قیمت و بنده با این گرانی مخالف هستم و این باعث می شود این شور حسینی که در اربعین وجود دارد کم شود و اگر ویزا ارزان تر می شد این تعداد جمیعت که برای زیارت می روند به سه برابر می رسید .
کد خبر: ۸۹۴۱۱۸۰
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

حجت السلام طهماسبی امام جمعه شهر الوند در گفتوگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در مورد حرکت عظیم پیاده روی اربعین اظهار کرد: پیاده روی اربعین حرکت بسیار عظیم برای گسترش اسلام است.
وی افزود : در پیاده روی اربعین ملت های مختلفی و از مذاهب مختلف حضور پیدا می کنند آثار خوبی برای صدور انقلاب اسلامی و وحدت بین مسلمین است .
این مسئول ادامه داد : پیاده روی اربعین یک خیزش عظیم و انقلابی دیگری است برای ادامه دادن راه خونین حسین ابن علی (ع) است .
طهماسبی تبیین کرد: پیاده روی اربعین چند مفهوم دارد، یکی از مفاهیم پیاده روی اربعین این است که یا حسین ما راهت را ادامه می دهیم، همانطور که زینب (س) در اربعین آمد و راهت را ادامه داد و ما همچون زینب کبری راهت را ادامه خواهیم داد .
وی پاسخ به این سوال که تاثیر اربعین در صدور انقلاب چیست افزود : همانطور که کنگره عظیم حج برای صدور نظام و وحدت مسلمین استفاده می شود ولی در اربعین چیزی بالاتر از این را معتقد هستم چون در اربعین بیشتر شیعه ها حضور دارند و این باعث می شود یک همایش جهانی شیعی اهل بیت شکل بگیرد.
وی ابراز کرد: ترامپ 80 درصد ترسش از شکل گیری این اجماع ها است تمام تحریم ها و بالا پایین پریدن های ترامپ برای شکل نگرفتن این اجماع عظیم است .
امام جمعه شهر الوند در این گفت و گو تشریح کرد: :حرکت عظیم اربعین چند تاثیر دارد : ایجاد وحت بین مسلیمن جهان و به ویژه شیعیان و دومین تاثیر حرکت عظیم اربعین انقلاب دیگر در دنباله انقلاب کربلا برای مبارزه با ظلم وستم و دیگر تاثیر این حرکت باعث صدور انقلاب اسلامی و باعث کمتر شدن ایران هراسی در بین ملت ها است .
طهماسبی یکی از آسیب های حرکت عظیم اربعین را گران کردن ویزا دانست و افزود : من با ویزا موافقم، ویزا باعث می شود که هر کسی نتواند به راحتی از کشور خارج شود ، شاید کسی میلیاردها از این مملکت دزدیده است و از این فرصت استفاده می کند و به نام اربعین از مملت خارج می شود .
وی در پایان این گفت و گو افزود : ویزا باید باشد ولی با ارزان ترین قیمت و بنده با این گرانی مخالف هستم و این باعث می شود این شور حسینی که در اربعین وجود دارد کم شود و اگر ویزا ارزان تر می شد این تعداد جمیعت که برای زیارت می روند به سه برابر می رسید .
امام جمعه الوند گفت: ویزا باعث می شود که تروریسم ها به آسانی وارد کشور نشود، ویزا برای امنیت ماست تا هرکس به راحتی وارد کشور عزیزمان نشود . مسئولین می توانستند با مسئولین کشور عراق صحبت کنند و قیمت روادید را به حداقل برسانند.
3001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها