خبرهای داغ:
در این آیین شبیه خوانان با ترسیم واقعه مجلس شام و بازآفرینی جسارت و بی ادبی یزید به ساحت اسرای کربلا و همچنین خطبه خوانی حضرت زینب(س) نمای از وضیعت اسرای کربلا در شام را نمایش دادند.
کد خبر: ۸۹۴۱۰۷۵
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

فرمانده حوزه کربلا در حاشیه این آیین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با بیان اینکه حضرت زینب(س) پس از واقعه کربلا مهم ترین رسالت را برعهده داشتند، گفت: نقش حضرت زینب(س) در پیام رسانی واقعه کربلا بسیار مهم و کلیدی بود و به خوبی موفق شد قیام اباعبدالله الحسین(ع) را با بیان خطبه  دلنشین و کوبنده زنده نگه دارد.
هادی علیاری حضرت زینب(س) را دارای ویژگی های منحصر به فرد برای همه نسل ها برشمرد و اظهارداشت: آن حضرت با وجود همه سختی ها و مشقّت های واقعه کربلا، لحظه ای از رسالت عاشورایی سیدالشهدا(ع) کوتاهی نکرد و با افشای ماهیت یزید و معرفی امام حسین(ع) به عنوان امام بر حق، برای همیشه تاریخ این حماسه را الگویی ماندگار کرد.

وی افزود: در این نمایش نامه به بخش های جنگ امام حسین(ع)، چگونگی شهادت اباعبدالله الحسین(ع)، اسارت اهل بیت، به نیزه شدن سر امام(ع)، ورود اسرا به کاخ یزید پرداخته شده است.

علیاری، آشنایی نسل جوان با رویداد عظیم واقعه عاشورا در آستانه اربعین حسینی را از دیگر اهداف برپایی این همایش عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در این برنامه هنری، مذهبی، شبیه خوانان واقعه مجلس شام و جسارت و بی ادبی یزید به ساحت اسرای کربلا را ترسیم کردند و شبیه خوان حضرت زینب(س) در نقش آن بانوی بزرگوار به ایراد خطبه پرداخت که با استقبال حاضران همراه شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها