امام جمعه میانه در جمع مردم و بسیجیان و در مسجد جامع این شهرستان با بیان دستاوردهای همایش اربعین حسینی، گفت: پیاده روی اربعین؛ نمایش شور و شعور حسینی و اتحاد و اتفاق مسلمین جهان است.
کد خبر: ۸۹۴۱۰۷۱
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عبدالله محمدی، اصلاح نفس و رفع حاجات مؤمنین را از برکات سفر معنوی اربعین حسینی عنوان کرد.

وی تقویت روح و حرکت در مسیر انسانیت را از  ثواب و برکات زیارت اربعین حسینی عنوان کرد و افزود: واقعه کربلا و فرهنگ ایثار و آزادی‌خواهی آن درراه دین هیچ‌گاه از تاریخ فراموش نخواهد شد که استکبار جهانی از این مسئله نگران است.

   حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست های استکبار جهانی در راه انحراف و فاصله گرفتن از اسلام ناب محمدی، اظهارداشت: اشرافی گری، اسراف و تبذیر آفت امروز جامعه اسلامی است و انسان در هر کاری اگر از حد و حدود خود خارج شود، مرتکب اسراف شده است.

   وی با اشاره به این موضوع که تجمل‌گرایی در مسائل مختلف در جامعه عدالت محور و اسلامی جایز نمی‌باشد، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر تعادل و کمک به نیازمندان جامعه باید در اولویت برنامه زندگانی مسلمانان قرار گیرد.

   امام‌جمعه میانه تصریح کرد: باکمال تأسف امروز اقتصاد شیطانی و سیاست‌های استعمارگرایانه امریکا و سیستم پولی و بانکی دنیا ما را در مسیر تجمل‌گرایی و خدمات‌دهی به خواص قرار داده است.

   حجت الاسلام محمدی به ریخت‌و پاش‌های انتخاباتی اشاره داشت و گفت: به دست آوردن دل مردم با این روش‌ها توجیه شرعی نداشته و عملکرد افراد باید ملاک مردم جامعه باشد.

   خطیب جمعه میانه با بیان اینکه سوءاستفاده از بودجه‌های دولتی و هزینه‌های گزاف در ادارات دولتی را شایسته نظام اسلامی و آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی نیست، اظهارداشت: خداوند اسراف‌کاران را دوست نداشته و آن افراد را از هدایت خود بی‌بهره می‌سازد، چراکه اسراف تکذیب قرآن و صراط مستقیم است.

   وی با انتقاد شدید از اسراف در مجالس مختلف، گفت: بنر نویسی ها و خرج و مخارج مختلف در مجالس عزا و عروسی می‌تواند به‌راحتی در راه کمک به نیازمند و صرف دردهای بی‌درمان شود.

   محمدی با تأکید بر الگو قراردادان زندگی امیر المومنین(ع) و ساده زیستی آن حضرت، مدیریت را مقوله‌ای مهم در صرف هزینه‌ها در جامعه اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: انفاق کردن در راه خیر و محرومیت‌زدایی ازجمله موارد مورد تأکید کلام الهی است.

   خطیب جمعه میانه، اذعان داشت: برچیدن سبک زندگی غربی و اروپایی در جامعه نیازمند انقلاب فرهنگی و افزایش آگاهی مردم است.

ارسال نظرات