فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: ۱۳ آبانماه بستر وقایع و حوادثی است که به عنوان نقاط عطف و سرچشمه‌های تاریخ ساز انقلاب اسلامی ایران مطرح هستند.
کد خبر: ۸۹۴۰۹۹۴
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پاسدار محمدرضا رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک، صبح امروز در مراسم صبحگاه بسیج دانش‌آموزی حوزه مقاومت بسیج شهید فهمیده 2 که در واحد مقاومت بسیج حضرت زهرا(س) برگزار شد ضمن گرامیداشت يوم الله ۱۳ آبان و سالروز تشکیل بسيج دانش‌آموزي و تسخير لانه جاسوسی آمريكا، گفت: اگرچه این سه رویداد متفاوت هستند اما هر یک از آن‌ها در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفا کردند.

وی هویت هر سه رخداد را مبارزه با استکبار و عوامل آن دانست و افزود: به همین دلیل این روز مهم در تاریخ کشور به نام روز مبارزه با استکبار جهانی نامیده شده است .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به اهمیت تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ تصریح کرد: این روز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه کشف اسنادی که نشان از تصمیم استکبار برای براندازی نظام نوپای انقلاب اسلامی داشت را آشکار کرد.

پاسدار رضایی یادآور شد: این اقدام مهم توسط دانشجویان پیرو خط حضرت امام خمینی(ره) صورت گرفت و حضرت امام راحل نیز از آن به عنوان انقلاب دوم یاد نمودند.

وی افزود: تبيين اهداف انقلاب اسلامي، ‌تحليل و بازشناسي انديشه‌های ضد استكباری حضرت امام(ره)‌ و منويات مقام معظم رهبری در اين خصوص به ويژه در ميان جوانان و دانش‌آموزان، بايد محور برنامه‌های بسیجیان۱۳ آبانی باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با بيان اينكه جنبش‌های اخير منطقه، و حتي در كشورهای غربی و آمريكایی با الهام‌گيري از انقلاب ايران بوده است، گفت: اكنون وظيفه سنگين‌تری بر عهده ما قرار گرفته است. چراكه بايد الگو بودن خود را حفظ و برای انتشار تمامی جوانب انقلاب و ارزش‌های اسلامی آن به جهان بيش از پيش تلاش شود.

پاسدار رضایی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز به ویژه شهدای دانش‌آموز شهر اراک گفت: به برکت خون شهدای دانش آموز در سال ۵۷ در دوران دفاع مقدس شاهد پیشرفت و توسعه در عرصه‌های مختلف در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات