مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان محلات:

پیام شهدا دل کندن از تعلقات دنیوی است

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان محلات پیام شهدا را دل کندن از تعلقات دنیوی دانست و گفت: شهدا از مال و زندگی و همسر و فرزند دل کندند و هجرت کردند و در نهایت نمره قبولی هم در تحصیل و هم در دنیا را کسب کردند و به پاداش شهادت دست پیدا کردند.
کد خبر: ۸۹۴۰۹۹۳
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام رضایی مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان محلات در جمع پایوران سپاه محلات با اشاره به اینکه شهدا برای رسیدن به کمال از تمام خواسته‌های دنیایی خود دست کشیدند، گفت: شهدا برای رسیدن به معشوق خود از تمام خواسته‌ها و دلبستگی‌های دنیوی خود دست کشیدند.

وی افزود: شهدا برای خود معیارها و ملاک‌هایی قرار دادند  تا بتوانند به هدف عالیه خود دست پیدا کنن. برای درک کردن شهدا و همچنین ادامه راه شهیدان و ختم شدن به شهادت، باید مراحل متعددی را سپری کرد.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان محلات تصریح کرد: اولین گام در این مسیر معرفت به خدا است، شهدا در ابتدا خدا را شناختند و در برابر دستوارات الهی سر تعظیم فرود آوردند و در جنگ احساس تکلیف کردند .

حجت‌الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه شهدا به دین اسلام پایبند بودند و مقید به انجام واجبات و ترک محرمات بودند، گفت: گام سوم معرفت به اهل بیت(ع) است که در این گام نیز شهدا به اهل بیت(ع) بسیار توسل داشتند و حتی برای رسیدن به مقام شهادت به اهل بیت(ع) متوسل می‌شدند.

وی افزود: معرفت به نایب امام زمان(عج) گام دیگری بود که شهدا در این میدان نیز سربلند شدند چراکه آنان گوش به فرمان نایب امام زمان(عج) بودند و جان خود را در راه حق فدا کردند. در حال حاضر هم ما باید گوش به فرمان امام زمان خویش و مطیع امر رهبری باشیم .

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان محلات تصریح کرد: شهدا از مال و زندگی و همسر و فرزند دل کندند و هجرت کردند. هجرت اصلی که خارج شدن از ظلمات و تاریکی و وارد شدن به نور بود.

حجت‌الاسلام رضایی ادامه داد: هر کس برای رسیدن به اهداف خود در تمام زمینه نیازمند به مشقت و ریاضت است و شهدا برای رسیدن هدف خود دچار ریاضت های فراوانی شدند. شهدا دارای همت عالی بودند برخی از شهدا در زمان جنگ هم مشغول تحصیل بودند و هم در جبهه ها حضور  داشتند. که در نهایت نمره قبولی هم در تحصیل و هم در دنیا را کسب کردند و به پاداش شهادت دست پیدا کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات