فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاههای کرمان:
ابوحمزه با اشاره به صحبت شهید رجایی گفت: کار برای خدا سختگی ندارد پس هرجا انسان خسته شد باید بداند کار برای خدا نیست و در واقع بسیجی و پاسدار و حزب اللهی یعنی تحمل سختیها در برابر محدودیتها.
کد خبر: ۸۹۴۰۹۷۴
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاههای کرمان با اشاره به فرازی از نامه ۳۱ نهج البلاغه گفت: آگاهی و شناخت و هدایت جامعه از واجبات است و طبق فرموده امام علی (ع) باید کوشید از بدیها دوری کرد و نباید با کسانی که دنبال معصیت و شر هستند همنوا شد.


وی افزود: در محیطهای دانشگاهی برخی اساتید و دانشجویان حرفهای نامربوط می زنند و جایگاه بسیج را درک نمیکنند اما کسی که راه حق می رود نباید دلگیر شود و دست از کار بکشد.

ابوحمزه با اشاره به صحبت شهید رجایی گفت: کار برای خدا سختگی ندارد پس هرجا انسان خسته شد باید بداند کار برای خدا نیست و در واقع بسیجی و پاسدار و حزب اللهی یعنی تحمل سختیها در برابر توهین و تحقیر و محدودیتها.

وی اظهار داشت: شما دانشجویان باید تلاش کنید علم خود را از دین افزایش دهید و اسلام را خوب بشناسید اگر واقعا میخواهید کار عملیاتی درست در جامعه انجام دهید چون آینده از آنِ جوانان است جوانانی که خود را در راه اسلام پرورش دهند.

غلامعلی ابوحمزه تصریح کرد: باید بگونه ای خود را پرورش دهید که استقامت در مشکلات برای شما عادت شود در هرجا و در هر شان اجتماعی که هستید باید اهل استقامت باشید که شکیبایی در راه حق عادتی پسندیده است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به ایستادگی ملت ایران تشریح کرد: ۳۸ سال ملت ما ایستادند و اینطور صهیونیسم جهانی و آمربکا را به زانو درآوردند؛ حرفهای ترامپ در سازمان ملل از موضع ضعف بود واگر ملت استقامت نمیکرد ما به این جایگاه نمی رسیدیم و عزیز نمیشدیم.

وی ادامه داد: البته عزت را خدا می دهد مثل شهیدحججی که نه رییس جمهور بود نه سردار نه امیر فقط یک پاسدار ۲۵ ساله بود انقدر اوج گرفت که شد معجزه انقلاب که رهبری فرمودند ایشان فصل الخطاب جمهوری اسلامی است و این سومین تابوتی بود که رهبری بعد ازشهید آوینی و صیاد شیرازی بوسیدند.

ابوحمزه توضیح داد: حججی همیشه در هر جایگاهی میگفت سخت ترین کارها را انجام میدهم به شرط اینکه در دید دیگران نباشم و می بینیم خدا او را در دید همه عالم قرار داد؛ شهید حججی یک نفر بود ما الان هزاران حججی بالقوه داریم که باید خودشان را باور کنند و تلاش کنند؛ خدا یک الگو را نشان میدهد تا مسیر را گم نکنیم در الاف و علوف دنیا نیفتیم شهید حجت خداست تا راه را با خون خودش به ما نشان دهد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با تاکید بر ماموریتهای سپاه و بسیج خاطرنشان کرد: ماموریتهای ما 5 محور دارد: مقابله با تهدید سخت، مقابله با تهدید نیمه سخت، مقابله با تهدید نرم در عرصه های سیاسی و فرهنگی، تحقق بسیج دهها میلیونی، تحقق عمق بخشی داخلی که چهار ماموریت اولی مقدمه ایست برای عمق بخشی داخلی یعنی همان حرف رهبری که فرمودند اگر بخواهیم جامعه اسلامی و دولت اسلامی را عملی کنیم راهش عمق بخشی داخلی است؛ در واقع بایستی ارزشها و معیارهای نظام و اسلام را در بدنه جامعه جاری و ساری کنیم.

وی با تاکید بر جذب حداکثری در ساختار بسیج گفت: فقط دو قشر نمیتوانند به بسیج بیایند یک دسته کسانی که فساد اخلاقی دارند و دیگری کسانی که فساد فکری دارند؛ البته در این موارد هم نمی توانیم سلیقه ای عمل کنیم یعنی حق نداریم اتهام بزنیم که فلانی فساد فکری یا اخلاقی دارد.

سردار ابوحمزه با توصیه به دانشجویان بسیجی عنوان کرد: هسته مرکزی بسیج اگر بخواهد تاثیرگذار باشد بایستی از نظر علمی، معرفتی و بصیرتی از همه بالاتر باشد آن وقت فرمانده بسیج در دانشگاه الگو و نمونه ای می شود برای دیگر دانشجویان و به دنبال آن بسیج بر روی فرهنگ دانشگاه تاثیر می گذارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: با تلاش و تدبیر و تفکر میتوان مشکلات را حل کرد هر فردی در پیشگاه خدا مسئول است شما چه بسیجی باشید چه نباشید تا زمانیکه در دانشگاه هستید در برابر خدا مسئولید.

وی با بیان مشکل اصلی جامعه امروزی گفت: ما باید قله را بشناسیم و در راه رسیدن به آن راهکارها را شناسایی کنیم الان اشکالی که در همه قشرهای ماست این است که قله را نمیدانیم‌چیست بعد از گذشت ۳۸ سال از انقلاب اسلامی امسال رهبری فرمودند ما هنوز نه به دولت اسلامی رسیدیم و نه جامعه اسلامی فقط انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را پشت سر گذاشتیم و هنوز سه مرحله مانده تا به تمدن اسلامی برسیم باید حرکت کرد، تلاش کرد و زحمت کشید.
ارسال نظرات