محور و رویکرد سازمان اوقاف در اجرای سوگواره بصیرت، تبیین قیام عاشورا و تربیت رهرو حسینی و ولایت مداری است که در ایام پایانی ماه صفر اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۴۰۹۲۴
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از حضور بیش از 50 هزار گردشگر و زائر در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد گردشگر در قالب طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه خدابنده حضور پیدا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حسن‌رضا محمدی رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان خدابنده افزود: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در طول سال برنامه‌های متعددی طی سال اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی توسط این اداره بصیرت عاشورایی است،اظهار داشت: امسال این طرح در 44 بقعه متبرکه شهرستان اجرایی شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه طرح بصیرت عاشورایی با شعار محوری «کرامتنا الشهاده» یعنی کرامت ما در شهادت است اجرایی شد، تصریح کرد: محور و رویکرد سازمان اوقاف در اجرای سوگواره بصیرت، تبیین قیام عاشورا و تربیت رهرو حسینی و ولایت مداری است که در ایام پایانی ماه صفر اجرایی خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های محوری این طرح اعزام مبلغ به آستان امامزادگان و بقاع متبرکه است، گفت: حضور این روحانیون در همه بقاع با هدف برپایی عزاداری صحیح و زدودن آسیب‌های عزاداری و پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی مردم انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 11 مبلغ در قالب طرح بصیرت عاشورایی از جمله هشت مبلغ اعزامی و سه مبلغ بومی تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های مختلف در قالب طرح بصیرت عاشورایی بیش از 50 هزار نفر در بقاع متبرکه شهرستان خدابنده حضور پیدا کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه در ایام پایانی ماه صفر نیز طرح بصیرت عاشورایی در قالب برنامه‌های مختلف اجرایی می‌شود، اضافه کرد: یکی از برنامه‌ها مشارکت در موکب اربعین اوقاف است که در این زمینه نذورات مردمی نیز در شهرستان جمع‌آوری شده است.

محمدی در ادامه به سایر برنامه‌های فرهنگی اوقاف خدابنده نیز اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های قرآنی و تربیت سالانه یک هزار و 500 حافظ قرآن کریم از دیگر برنامه‌های مهمی است که توسط اوقاف خدابنده اجرایی شده است.

 

ارسال نظرات