خبرهای داغ:
بسیج ابتدا، پروسه و سرانجام سهام عدالت را مورد بررسی قرار خواهد داد.
کد خبر: ۸۹۴۰۸۴۴
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

خبرگزاری بسیج در قزوین: آيين نامه اجرايي افزايش ثروت خانوار هاي ايراني با هدف كاهش فقر و فاصله طبقاتی در سال 1385 اجرايي شد كه در بهمن 84 ابلاغ شد ارزش اين برگه ها در ابتدا 500 هزار تومان سهام بود كه بعد به يك ميليون تومان افزايش يافت و قرار شد براي اقشار كم در امد نيمي از قيمت تخفيف داده شود و نيمي ديگر از محل سود شركت باز پرداخت شود.
تا پيش از واگذاري سهام عدالت تنها 3هزار ميليارد تومان از ارزش سهام شركت هاي دولتي به فروش رسيده بود و ارزش سهام تا دو هزارو300 ميليارد تومان رسيد و طبق اصل 44 دولت اجازه يافت تا 80 درصد سهام كارخانجات و بنگاه هاي دولتي را به بخش خصوصي و تعاوني واگذار كند كه در آن شركت هاي سود ده فولاد سازي خودروسازي ها معادن بيمه بانك هواپيمايي كشتيراني نيروگاه ها مخابرات واگذار شود.
با اين مجوز واگذاري شركت هاي دولتي شدت گرفت و بخشي از شركت ها به نهادهاي دولتي و خصولتي واگذار شد آمار نشان مي دهد در دولت عدالت محور بيش از 142هزار ميليارد تومان واگذار شد كه 30هزار ميليارد تومان مربوط به سهام عدالت است.در تحقيق و تفحص سهام عدالت از دولت احمدي نژاد سود شركت هاي سهام عدالت 17هزارو 500ميليارد تومان بوده كه 1300 ميليارد تومان آن پيش از انتخابات رياست جمهوري 1388 از طرف رييس دولت وقت بين گروه هاي سهام عدالت توزيع شده است.
سهام عدالت از 60 شركت سوده حاضر در بورس و فرابورس است و به ازاي هر نفر يك ميليون تومان مي باشد. طبق مصوبه اي كه در مجلس شوراي اسلامي صورت گرفت بايد پس از ده سال سهام عدالت آزاد و مردم بتوانند نسبت به خريد و فروش آن اقدام كنند و سود آن را پرداخت كنند.
اما با روي كار آمدن دولت روحاني زمزمه فروش دوباره سهام عدالت به مردم شكل گرفت و اعلام كردند كه مبلغ 400 تا 500 هزار تومان به ازاي هر سهم به حساب ريخته شود تا بدهي افراد نسبت به سهام عدالت تسويه گردد و درغيراين صورت آن بخش از سهام عدالت كه به زعم دولت تسويه نشده از افراد باز پس گرفته شده كه مبلغ 18000ميليارد تومان بوده و با فروش مجدد آن دولت بيش از 46 هزار ميليارد تومان در آمد خواهد داشت.
طبق مصوبه مدت ده سال است كه دولت سود شركت هاي سهام عدالت را دريافت كرده و از موعد مقرر نيز دوسال گذشته اما نه تنها به مصوبه مجلس اعتنا نمي كند بلكه مجلس شوراي اسلامي هم در كمال ناباوري در همه زمينه ها نسبت به عملكرد دولت بي تفاوت و به نوعي سكوت مي كند و در اين مرحله تنها چيزي كه فراموش شده است مردم مي باشند.
در اواسط دي ماه سال 95 ميزان سود شركت هاي سهام عدالت را 19هزارو 900ميليارد تومان اعلام كرد كه ريالي به حساب سهام داران ريخته نشده بلكه تمام آن توسط دولت غصب شده است. با اين مبلغ مي توان 7 ماه يارانه 80 ميليون نفر را پرداخت كرد و داراندگان سهام 40 ميليون نفر مي باشند كه اين مبلغ مي تواند به ازاي هر نفر بيش از 400 هزار توامن واريز شود.
چرا دولت تمايل دارد دست در جيب مردم كند و جيب مردم را به مردم ببخشد و در عوض دستش در اموال مردم باشد؟ بايد پاسخ دهند! بيت المال و مال مردم امانت در دست دولت بوده و نبايد خيانت کنند، در همین راستا حفظ امانتداري به مرحله اي رسيده كه همه در حال تبديل شدن به ذخاير نظام هستند.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها