خبرهای داغ:
عضو شورای شهر قزوین:

همایش اربعین سر فصل جدیدی برای شکوفایی اسلام شیعی است

عضو شورای شهر قزوین: شایان ذکر است که شیفتگان و علاقمندان به مکتب اهل بیت و ارادتمندان به اباعبدلله به هر نحو تلاش خود را برای بهتر و باشکوه تر شدن این پیاده روی به کار بگیرند.
کد خبر: ۸۹۴۰۸۰۹
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

فرج اله فصیحی رامندی عضو شورای شهر قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین درخصوص همایش عظیم پیاده روی اربعین اظهار کرد: همایش پیاده روی اربعین حرکت جدیدی است که می تواند تاثیر عمیق و عظیمی بر جهان اسلام و به ویژه تشیع داشته باشد.
فصیحی رامندی در ادامه افزود: زائران و راهپیمایان باید فرهنگ ایثارگری و شهادت و البته نهضت عاشورا را بین مسیر و همراه با همپایان شان طی کنند تا گوشه ای از آنچه که در این مسیر بر اهل بیت گذشته است برایشان تداعی شود.
وی اضافه کرد: همچنین شایان ذکر است که شیفتگان و علاقمندان به مکتب اهل بیت و ارادتمندان به اباعبدلله به هر نحو تلاش خود را برای بهتر و باشکوه تر شدن این پیاده روی به کار بگیرند.
این مقام مسئول درخصوص کمبودها در این مسیر ابراز کرد: یکی از مهم ترین نیازهای این مسیر نیاز به منابع غذایی که یقینا برای تامین آن همه روزه می بایست چندین میلیئن هزینه شود. علاوه بر مواد غذایی، امکانات نقلیه، خدمات اسکان و سایر وسایل مورد نیاز اعم از پتو و موکت نیز مورد نیاز است.
فصیحی رامندی تصریح کرد: در ایم مسیر عده ای به عنوان خادم الحسین و خادم الزائر خدمت رسانی کرده و تجهیزات مورد نیاز را فراهم می کنند و البته آنچه که در این مسیر بیش از هر چیزی مهم است توجه به این حرکت و آشنایی بیش از پیش با روحیه شهادت طلبی و عشق به سیدالشهدا و اصحابشان خواهد بود.
وی در بخش پایانی تبیین کرد: چندین سال قبل و پیش از باز شدن راه کربلا، مرحوم ابوترابی برنامه زیارتی برای روز عرفه برپا می کردند و کاروان هایی را تا مرز عراق می بردند و خطاب به امام حسین(ع) می گفت "ما تا به اینجا آمدیم و از این جا به بعد را تو برایمان فراهم کن".
فصیحی رامندی همچنین خاطر نشان کرد: مصائب اهل بیت در این راه که با چه مشقت هایی این مسیر را طی کردند و زائران به شور و حال این ایام و فرصتی که برایشان مهیا شده توجه داشته باشند و ادامه دهنده حماسه عظیمی باشند که امام به پا کردند و این پیاده روی سر فصل جدیدی برای شکوفایی اسلام و تشیع خواهد بود.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها