مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی در بازدید از طرح های گازرسانی به روستاهای هشترود گفت: روزانه بیش از سه کیلومتر شبکه گاز در استان انجام می گیرد.
کد خبر: ۸۹۴۰۷۹۵
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرنگار خرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سیدرضا رهنمای توحیدی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 563 کیلومتر شبکه در انواع فولادی و پلی اتیلنی و در اقطار مختلف در استان آذربایجان شرقی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه گازرسانی به هر خانوار بیش از 60 میلیون ریال هزینه دارد، اظهارداشت: هم اکنون تمام شهرها و بیش از یک هزار و ۷۷۰ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

رهنمای اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا یک سال آینده این رقم به بیش از دو هزار روستا خواهد رسید و همه روستاهای دارای بیش از 20 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل  شرکت گاز آذربایجان شرقی ادامه داد: امسال از بند ق ریالی برای این شرکت پرداخت نشده اما همچنان کارهای اجرای گازرسانی به روستاها ادامه دارد.

رهنمای طول شبکه اجرا شده در استان را تاکنون بیش از 19 هزار و 411 کیلومتر اعلام و بیان کرد: متوسط اجرای شبکه در روز بیش از سه کیلومتر است.

مدیر عامل شرکت گاز استان افزود: از ابتدای امسال بیش از 19 هزار مشترک بر مشترکین شرکت گاز استان افزوده شده که در مجموع به بیش از یک میلیون و 475 هزار مشترک رسیده است.

توحیدی اظهار داشت: در حال حاضر همه 62 شهر و 1774 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند بوده که این رقم شامل 100 درصد خانوار شهری و 91.66درصد خانوار روستایی استان را شامل می شود .

وی در پایان افزود: هم اکنون گازرسانی به 241 روستای استان در دست اجرا بوده و 92 روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و 45 روستای دیگر در دست طراحی است که با اتمام گاز رسانی به این روستاها میزان تحت پوشش خانوار استان به 99 درصد خواهد رسید.

رهنمای توحیدی با اشاره به نقش بخش صنعتی به عنوان موتور محرکه تولید و اقتصاد و اشتغالزایی تصریح کرد: طبق آمار مصارف گاز استان بیش از چهار میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تحویل مصارف صنعتی شده است.

وی از شناسایی 380 واحد صنعتی که در حال حاضر از  سوخت مایع مصرف می کنند جهت بهره مندی از گاز طبیعی اشاره کرد وافزود  : تا 2 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه عملیات گازرسانی تا نزدیک رسانی به این صنایع به منظور  بهره مندی از انرژی پاک در دستور کار این شرکت قرار می گیرد.

وی بر اهمیت واحدهای صنعتی یادآور شدو گفت : تحویل گاز به این واحدها علاوه بر بهبود زیرساختهای اقتصادی استان منجر به کاهش آلایندگی های زیست محیطی و حرکت به سمت و سوی صنعت پاک خواهد بود.

فرماندار هشترود نیز گفت : در طول چهار سال گذشته هر 17 روز به یک روستا گازرسانی و هر  25 روز به یک روستا آبرسانی شده است.

حسن مستفید افزود:  196 روستای این شهرستان به 122 روستا گازرسانی شده و 57 روستا نیز زیر 20 خانوار هستند که عده ای ازاین روستاها چون در مسیر گازرسانی قرار گرفته اند به این روستاها نیزگازرسانی شده است.

وی از انتخاب پیمانکار به 28 روستای هشترود خبر داد و اظهارداشت: تا پایان سال 97 به این روستاها نیزگازرسانی به اتمام خواهد رسید.

تا چند ماه آینده به چهار روستای صومعه سنگ، تونه ده، قراجه قیه پناهی و گله ده کوه با هزینه ای بالغ بر 9 میلیارد و200  میلیون ریال و طول شبکه 12 و نیم کیلومتر گازرسانی شده و84 خانوار با 242 نفر جمعیت از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

ارسال نظرات