لاشکی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم؛
نماینده مردم نوشهر در مجلس گفت: آقای رئیس‌جمهور! دغدغه شما علم و فناوری نیست.
کد خبر: ۸۹۴۰۷۸۴
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، قاسم احمدی‌لاشکی نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 7 آبان) پارلمان در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، ضمن انتقاد از رئیس‌جمهور به دلیل تاخیر در معرفی گزینه پیشنهادی وزارت علوم گفت: در این دوره رئیس جمهور کم لطفی کرد و 18 وزیر کابنیه را به طور همزمان به مجلس معرفی نکرد که ما از این بابت گله‌مندیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن زمان تدوین بودجه سال آینده کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه به زمان بودجه‌نویسی نزدیک می‌شویم اما شاهدیم که وزارت علوم با سرپرست اداره می‌شود، آقای ضیا هاشمی سر1پرستی وزارت علوم را برعهده دارد که فردی لایق است اما نمی‌تواند تصمیم نهایی را به دلیل اینکه سرپرست است، اتخاذ کند.

وی اضافه کرد: اگر ما در مجلس آقای غلامی را امروز انتخاب نکنیم، باید وزارت علوم باز هم با سرپرست اداره شود.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور! دغدغه شما علم و فناوری نیست اگر اینطور بود وزارت پیشنهادی علوم را زودتر معرفی می‌کردید.

نماینده مردم نوشهر در مجلس ادامه داد: بنده با تماسی که با تک تک اعضای هیئت رئیسه دانشگاه همدان داشتم حتی یکی از آنها نگفت که آقای غلامی نیرویی ضعیف و ناکارآمد است. بنده آقای غلامی را انسانی سالم می‌دانم.

وی تصریح کرد: شب گذشته مجمع اصلاح‌طلبان استان همدان به این نتیجه رسیده که آقای غلامی می‌تواند سکان وزارت علوم را برعهده بگیرد همه جناحها بر روی آقای غلامی اتفاق نظر دارند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی مشکلات در وزارت علوم را بسیار زیاد عنوان کرد و افزود: امروز چهار و نیم میلیون دانشجو منتظر این است که پدری برای این وزارتخانه پیدا می‌شود که آن را اداره کند؟

احمدی لاشکی تاکید کرد: امروز که آقای رئیس جمهور، آقای غلامی را از بدنه وزارت علوم معرفی کرده بهتر است به او کمک کنیم تا امور پیش برود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت امروز دانشگاه‌ها نیازمند ترمیم است و اگر وزیر پیشنهادی علوم توانست رای اعتماد مجلس را کسب کند همه باید به او و دولت کمک کنیم. گزینه پیشنهادی وزارت علوم می‌تواند مشکلات دانشگاه‌ها و دانشجویان را حل و فصل کند.

ارسال نظرات