خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ارومیه:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه در مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب کبری(س) توانست با صبر و شجاعت خود حادثه عاشورا را با عزت تاریخ‌ ساز کند تا دشمنان نتوانند آن را به نفع خود تحریف کنند.
کد خبر: ۸۹۴۰۷۶۰
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام  ابراهیمی در مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س) که به همت بسیج جامعه زنان سپاه ارومیه و حوزه 6 نورالهدی روی صحنه رفت با اشاره به شجاعت و شهامت حضرت زینب(س) در جریان کربلا گفت: حضرت زینب کبری(س) اسطوره کامل و بی بدیل و الگویی کامل در بحث خدامحور بود او توانست با استقامت در برابر دشمنان مانع تحریف عاشورا شود.

وی در رابطه با شخصیت این بانوی بزرگ اسلام افزود: قیام کربلا دو مرحله اصلی دارد که نمی‌توان هیچ یک را بدون دیگری در نظر گرفت مرحله اول بحث مبارزه و جهاد است که حضرت سیدالشهدا(ع) این وظیفه را در قبال رسالت امامت به خوبی انجام دادند. مرحله دوم پیام رسانی بود که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) برعهده داشتند و البته با کسالت امام سجاد(ع) این وظیفه برعهده حضرت زینب(س) بود.

 حجت الاسلام ابراهیمی، همچنین اضافه کرد: باید توجه کرد که زینب کبری بعد از جریان عاشورا و در دوران اسارت با دو خطبه آتشین خود تمام دسیسه‌های ظالمین را از بین بردند.

وی در ادامه افزود: ایشان در همان دوران اسارت نیز وظیفه خود را در قبال امام سجاد(ع) به عنوان امام زمان خود به خوبی ادا کرده و حتی دلیرانه خود را سپر بلای ایشان در مقابل جلادان بنی امیه کردند.

  مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه ،اظهار داشت: حضرت زینب(س) به عنوان زنی افسرده و صرفا رنج کشیده در کربلا تجلی نشده‌اند و در واقع به عنوان زنی شجاع و معرفی کننده پیام امام حسین(ع) شناخته شده‌اند.

حجت الاسلام ابراهیمی ،در پایان تأکید کرد: اگر در حادثه کربلا رکن اول خون سیدالشهدا(ع) باشد، قطعا رکن دوم حرکت و استقامت حضرت زینب(س) است.

ارسال نظرات