نشست علنی امروز خانه ملت برای بررسی صلاحیت و برنامه‌های دو وزیر پیشنهادی علوم و نیرو آغاز شد
کد خبر: ۸۹۴۰۷۵۰
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ، نشست بررسی صلاحیت و برنامه‌های پیشنهادی رضا اردکانیان و منصور غلامی دو وزیر پیشنهادی نیرو و علوم صبح امروز یکشنبه (7 آبان 96) به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در پارلمان آغاز شد.

حسن روحانی رئیس جمهور به همراه اسحاق جهانگیری معاون اول و برخی اعضای کابینه، برای دفاع از منصور غلامی و رضا اردکانیان دو وزیر پیشنهادی علوم و نیرو در دولت دوازدهم در نشست علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

روحانی: بر سر آزادی دانشگاه و امنیت دانشجو با کسی معامله نکردم

در ابتدای نشست، حسن روحانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: صحبت‌ها راجع به دانشگاه و لزوم حساسیت دولت نسبت به استقلال دانشگاه‌ها و نسبت به محیط دانشگاه و نسبت به آینده دانشجویان و همچنین نسبت به شیوه فعالیت تشکل‌های دانشجویی که مطرح شد نشان از آن است که دانشگاه ما زنده است و اساتید ما فعال هستند و به سرنوشت خودشان به دقت توجه دارند.

شعار «مرگ بر آمریکا» نمایندگان مجلس هنگام سخنان ضد آمریکایی رئیس جمهور

نمایندگان مجلس به هنگام سخنان روحانی در صحن در نقد رفتار عهدشکنانه دولت آمریکا در قبال برجام شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

زرآبادی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

رفع فاصله دانشگاه و صنعت در برنامه‌های غلامی دیده نمی‌شود

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: مسئله دانشگاه نسل چهارم و رفع فاصله میان دانشگاه و صنعت در برنامه‌های ارائه شده وزیر پیشنهادی علوم دیده نمی‌شود.

گودرزی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:

غلامی فردی بی‌حاشیه و دارای تعامل است/نباید دعواهای سیاسی را وارد محیط دانشگاه کنیم

نماینده مردم بروجرد در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: از ویژگی‌های خوب آقای غلامی این است که فردی بی‌حاشیه، دارای تعامل و سعه صدر است.

حسین‌زاده در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

غلامی نمی‌تواند وضعیت فعلی دانشگاه‌ها را مدیریت کند/ دانشجویان دانشگاه بوعلی از مدیریت غلامی ناراضی هستند

نماینده مردم نقده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان از ریاست منصور غلامی در این دانشگاه گفت: غلامی نمی‌تواند وضعیت فعلی دانشگاه‌های کشور را مدیریت کند.

حاشیه های نشست بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

تردید روحانی در «نظام» خواندن آمریکا و تأیید ضمنی وی بر پیش‌بینی رهبر انقلاب

تردید رئیس‌جمهور در «نظام» یا «رژیم» خواندن آمریکا، تأیید ضمنی روحانی بر پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب نسبت به عهدشکنی آمریکایی‌ها در برجام و ذکر خیر وی از دوره‌ای که بخشی از بحران آب امروز ریشه در آن دارد،‌ از حواشی صبح امروز مجلس بود.

احمدی‌لاشکی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:

غلامی را فردی سالم می‌دانم که مشکلات حوزه تخصصی دانشگاه‌ها را می‌شناسد

نماینده مردم نوشهر در مجلس گفت: بنده وزیر پیشنهادی علوم را فردی سالم می‌دانم که مشکلات حوزه تخصصی دانشگاه‌ها را می‌شناسد.

محبی‌نیا در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

نمی‌توان اسم برنامه وزیر پیشنهادی علوم را برنامه گذاشت/با شعار که نمی‌توان مملکت را اداره کرد

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در صلاحیت فردی آقای غلامی مشکلی نمی‌بینیم اما معتقدیم ایشان توانایی اداره وزارت علوم را نخواهند داشت و از پذیرش این مسئولیت توسط وی گله‌مند هستیم.

وزیر پیشنهادی علوم در صحن علنی مجلس:

هرگز از امتیاز ویژه‌ای برخوردار نبوده‌ام/ وظیفه‌ خود می‌دانم داشته‌هایم را در خدمت دولت و دانشگاهیان قرار دهم

منصور غلامی وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وظیفه خود دانستم که اعتبار و تجربه و داشته‌های خود را در این مقطع حساس در خدمت دولت تدبیر و امید و جامعه فهیم دانشگاهی قرار دهم.

هزارجریبی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:

دولتمردان و احزاب چپ و راست با هم برای توسعه پایدار کشور عزیزمان ایران، کار کند

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کشور ما نمی‌تواند هزینه زیادی برای بعضی امورات بدهد. امروز وقت اتحاد ملی است و دولتمردان و احزاب چپ و راست با هم برای توسعه پایدار کشور عزیزمان ایران، کار کند.

ارسال نظرات