رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با بیان این که عراق یک بازار بکر و آماده برای تمامی محصولات ایران از مواد غذایی، مصالح ساختمانی و غیره است گفت: صادرکنندگانی در این بازار موفق هستند که دفتر یا نمایندگی داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۴۰۷۳۷
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  یحیی آل اسحاق در مصاحبه با رادیو با بیان این که  بازاریابی یکی از مهمترین مشکلات در حوزه صادرات کشور است افزود: واحدهای بزرگ در این حوزه مشکل چندانی ندارند بلکه مشکل اصلی مربوط به بخش صنایع کوچک و متوسط است.

وی همچنین اظهارداشت: این واحدها نه توان مالی و نه سابقه لازم را دارند بنابراین می طلبد سازمان توسعه تجارت، اتحادیه ها و سایر دستگاه های مرتبط دست بنگاه های مزبور را به گرمی بفشارند تا بازاریابی بصورت منسجم در این حوزه انجام شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: ایجاد شرکت های مشاور بازاریابی از سوی دولت، سازمان ها و نهادهای مربوطه در جهت بازاریابی برای بنگاه های کوچک و متوسط در کشور ضرورت دارد.

وی افزود: متاسفانه بخش صادرات ایران به سبب عدم وجود یک سیستم بازاریابی و بازرگانی مناسب و روزآمد تاکنون نتوانسته به خوبی توسعه پیدا کند.

آل اسحاق تصریح کرد: متولیان امر در توسعه صادرات به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به این مهم توجه داشته باشند که توجه به مقوله بازاریابی می تواند در افزایش درآمدهای ارزی وتحقق اهداف توسعه صادرات نقش موثری ایفا کند.

وی در ادامه صادرات را از ملاک های توسعه یک اقتصاد پویا دانست و افزود: برای توسعه صادرات کالا باید به نکاتی از قبیل کیفیت بالا، قیمت رقابتی، بسته بندی مناسب، خدمات پس از فرش مطلوب، شناخت رقبا، بازاریابی و غیره توجه ویژه شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق ضمن تاکید بر اصلاح ساختار تولید و حذف قوانین دست و پا گیر تولید سالم و رقابتی در کشور افزود: تولید کنندگان داخلی نیز باید به فکر تقویت مزیت نسبی و رقابتی خود جهت تولیدات با کیفیت بهتر و هزینه کمتر باشند تا بتوانند در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بازار عراق اشاره کرد و اظهارداشت: عراق یک بازار بکر و آماده برای تمامی محصولات از مواد غذایی، مصالح ساختمانی و غیره است.

وی در ادامه از صادرات هشت میلیارد دلاری ایران به عراق طی سال گذشته خبرداد و یادآورشد: صادرکنندگانی در این بازار موفق هستند که دفتر یا نمایندگی داشته باشند.

ارسال نظرات