مدیر کل هواشناسی استان کردستان گفت: شروع بارش موثر پاییزه در زاگرس شمالی و جنوبی بوسیله سامانه‌های جبهه‌ای به کندی و باتردید و شک زیادی شروع میشود، اما امسال اولین تلاش بارشی را از روز دوشنبه ۸ آبان دراستان‌های کردستان و کرمانشاه شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۸۹۴۰۶۷۵
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مدیر کل هواشناسی استان کردستان گفت: شروع بارش موثر پاییزه در زاگرس شمالی و جنوبی بوسیله سامانه‌های جبهه‌ای به کندی و باتردید و شک زیادی شروع میشود، اما امسال اولین تلاش بارشی را از روز دوشنبه ۸ آبان دراستان‌های کردستان و کرمانشاه شاهد خواهیم بود.

طالب حیدری مدیر هواشناسی استان کردستان اظهار کرد: شروع بارش موثر پاییزه در زاگرس شمالی و جنوبی بوسیله سامانه‌های جبهه‌ای به کندی و باتردید و شک زیادی شروع میشود، اما امسال اولین تلاش بارشی را از روز دوشنبه ۸ آبان دراستان‌های کردستان و کرمانشاه شاهد خواهیم بود.


وی گفت: بارش‌های جبهه‌ای و موثر از روز پنجشنبه ۱۱ آبان موثرخواهد بود. به گفته‌ی حیدری؛ وضعیت بارش امسال با تقویم اقلیمی منطقه سازگار بوده و عملا تاخیر قابل ملاحظه‌ای در بارش پاییزه اتفاق نیافتاده است.


وی ادامه داد: سامانه فعال بارشی روز دوشنبه همراه با وزش باد‌های مداوم و نسبتا شدید خواهد بود که همین عامل سبب کاهش بارش و کم تاثیرکردن ابر‌های بارشی میگردند دمای شبانه هوا هم پس از این بارش‌ها مرتبا کاهش خواهد داشت، اما در طول روز تابش خورشید سبب تعدیل دمای هوا خواهد شد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات