رئیس سازمان ثبت اسناد خبر داد
رئیس سازمان ثبت اسناد از کاهش ۳ درصدی ازدواج و افزایش ۶ درصدی طلاق در کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۰۶۴۹
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
  به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد تویسرکانی گفت: بیشترین ثبت ازدواج با ۶۴ درصد مربوط به دیپلم و زیر دیپلم است. بارزترین علت طلاق هم با ۵۵/۹ درصد عدم تفاهم، اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات و... است.
 
تویسرکانی افزود: بیشترین طلاق‌‌های ثبت‌شده مربوط به ۳ سال اول زندگی است. ۸/۹ درصد طلاق‌ها مربوط به سال دوم و سوم زندگی است و سهم طلاق‌‌‌هایی با کمتر از یک سال ۴/۳ درصد است. بیشترین طلاق‌‌های ثبت شده مربوط به استان تهران است.
 
تویسرکانی به آمار ثبت ازدواج و طلاق اشاره کرد و گفت: در 6 ماه اول سال، ۳۵۱ هزار ازدواج ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳ درصد کاهش داشته است. همچنین ۸۷ هزار و ۳۸۰ مورد طلاق ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.
 
وی همچنین به وصول معوقات بانکی اشاره و تصریح کرد: ۳۰ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال از معوقات بانکی را وصول کردیم که ۷۲ درصد افزایش داشته است.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد درباره طرح کاداستر گفت: ۸ هزار و ۵۲۹ کیلومتر راه‌آهن در سیستم کاداستر و بیش از ۲۵ هزار کیلومتر حریم راه‌آهن نیز در سیستم کاداستر ثبت شده است که به طور کلی مالکیت‌‌های راه‌آهن ثبت شده و امکان تجاوز وجود ندارد.
 
تویسرکانی درباره آمار ممنوع‌الخروج‌ها و ممنوع‌المعامله‌ها گفت: در 6 ماهه امسال ۳ هزار و ۹۴۲ مورد ممنوع‌المعامله بودند و هزار و ۲۹۳ نفر هم از این ممنوعیت خارج شدند.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد درباره تعداد ممنوع‌الخروج‌ها گفت: تعداد این افراد ۹ هزار و ۹۳ نفر بود که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است و مشکل ممنوع‌الخروج بودن ۵ هزار و ۲۱۷ نفر هم حل شده است.
ارسال نظرات