خبرهای داغ:
در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان شرقی اقدام به برپایی 80 ایستگاه مشاوره ایمنی و مصرف بهینه از گاز طبیعی در سطح استان کرد.
کد خبر: ۸۹۴۰۵۳۸
|
۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان با اعلام این خبر افزود: گاز طبیعی علی رغم آسایش و رفاهی که برای مردم فراهم آورده اگر به درستی و از این نعمت الهی استفاده نشود مخاطراتی برای مصرف کنندگان در پی خواهد داشت.

محمدعلی فتح اله زاده اضافه کرد: در این راستا و در تحقق به مسئولیت های اجتماعی، شرکت گاز استان با استفاده از همه ظرفیت های اطلاع رسانی در کنار وظایف اصلی خود  اقدام به فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن از گاز طبیعی می کند که برگزاری 80 ایستگاه مشاوره ای در سطح استان از این جمله است.

وی بیان داشت: در این ایستگاه ها کارشناسان و مشاورین مصرف بهینه و ایمن از گاز طبیعی نسبت به ارائه راهنمایی های لازم به مشترکین در جهت تنویر افکار عمومی و آگاه سازی اقدام نموده و بروشورها و دیگر اقلام اطلاع رسانی شامل تحلیل حوادث با تصاویر حوادث و همچنین برگه سوالات پیامکی مصرف ایمن از گاز طبیعی پخش می گردد.

فتح اله زاده با اشاره به استقبال چشمگیر مردم از ایستگاه های برگزار شده، افزود: حضور گرم مردم و پرسش و پاسخ در خصوص ایمنی و مدیریت مصرف گاز طبیعی موجب تمدید ساعات برگزاری این ایستگاه ها در برخی نقاط استان گردید

وی با اشاره به آمار سال گذشته حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی در استان گفت:  آمارها نشان می دهد علیرغم توصیه های ایمنی از طرق مختلف متاسفانه آمار ناشی از حوادث گاز طبیعی در سال گذشته در استان افزاش داشته بطوری که 43 نفر در اثر گاز گرفتگی، آتش سوزی و انفجار گاز طبیعی جان خود را از دست داده و 104 نفر مجروح شده اند.

فتح اله زاده در خصوص علل عمده حوادث گاز طبیعی در استان اظهارداشت: تحلیل حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی نشان می دهد عدم نصب صحیح دود کش، نشت گاز از لوله و شیلنگ معیوب و بست، عدم نصب کلاهک H  شکل در پشت بام از عمده عوامل حوادث بوده اند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با مشارکت و همیاری مصرف کنندگان گاز طبیعی و با  بکارگیری نکات ایمنی شاهد بروز هیچ حوادث ناگوار برای هم استان ها نباشیم .

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها