13 هزار و 906 خانوار دارای سرپرست سالمند از خدمات مستمر کمیته امداد استان زنجان در بخش‌های مختلف بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۸۹۴۰۴۹۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه زنجیره بزرگی از خدمات به‌منظور رفع نیاز جامعه هدف در بخش‌های به آن‌ها ارائه می‌شود، گفت: پرداخت کمک‌هزینه معیشت، ازدواج و تحصیلی، ارائه خدمات درمانی، تأمین مسکن و ارائه خدمات عمرانی، آموزش‌های فکری و فرهنگی و مهارت‌آموزی و مشاوره‌ای از خدمات مؤثر کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی است.

هدایت صفری افزود: رسالت اصلی کمیته امداد کمک به رفع فقر از خانوارهای نیازمند با ارائه خدمات متنوع بر اساس نیاز گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد است.

وی در ادامه اظهار داشت: در کنار ارائه خدمات متنوع به گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد، حفظ و ارتقاء عزت‌نفس و کرامت انسانی جامعه هدف از اهداف اصلی این نهاد در حوزه محرومیت‌زدایی است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به بهره‌مندی 19 هزار و 500 خانوار نیازمند زنجانی از خدمات مستمر این نهاد اشاره و تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود 71 درصد از خانوارهای بهره‌مند از خدمات مستمر کمیته امداد استان زنجان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

هدایت صفری افزود: 13 هزار و 906 خانوار دارای سرپرست سالمند از خدمات مستمر کمیته امداد استان زنجان در بخش‌های مختلف بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه فقر و سالمندی دو شاخص مهم در سالمندان تحت حمایت کمیته امداد است، افزود: خدمات متنوع کمیته امداد در بخش‌های معیشتی، درمانی، مسکن، کمک‌هزینه ازدواج فرزندان، هزینه نگهداری در منزل، اردوهای زیارتی و خدمات فرهنگی در کنار رفع نیازهای این گروه از جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان باهدف ایجاد نشاط در سالمندان تحت حمایت این نهاد به آن‌ها ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: درمجموع در شش‌ماهه نخست امسال پنج میلیارد و 749 میلیون تومان در بخش‌های مختلف به سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از محل منابع داخلی این نهاد و کمک‌های مردمی خدمت‌رسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع خدمات ارائه‌شده به سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در شش‌ماهه نخست امسال پرداخت چهار میلیارد و 815 میلیون تومان در قالب کمک‌معیشت بوده است، افزود: 527 میلیون تومان نیز برای خرید یا ساخت مسکن 42 سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در شش‌ماهه نخست امسال پرداخت‌شده است.

صفری همچنین از پرداخت 138 مورد کمک‌هزینه تهیه جهیزیه و ازدواج به فرزندان خانوارهای دارای سرپرست سالمند در شش‌ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: به ‌منظور کمک به تأمین جهیزیه و هزینه ازدواج فرزندان خانوارهای سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در شش‌ماهه نخست امسال 351 میلیون تومان هزینه شده است.

وی پرداخت کمک‌هزینه نگهداری سالمندان در منزل را یکی دیگر از خدمات ارائه‌شده به سالمندان عنوان کرد و ادامه داد: 57 میلیون تومان برای نگهداری 216 سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در شش‌ماهه نخست امسال پرداخت‌شده است.

 

 

ارسال نظرات