مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه بدهی ما به دانشگاه علوم پزشکی همدان حدود 200 میلیارد تومان است، گفت: سال گذشته این میزان 80 میلیارد تومان بود و امسال نیز میزان بدهی ما 120 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۸۹۴۰۴۸۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱

بدهی 200 میلیارد تومانی بیمه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سعید فرجی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال 96 جمعیت استان از یک میلیون و 738 هزار نفر در همدان براساس آخرین آمار جمعیتی نسبت به سال قبل کمتر شده و از این تعداد یک میلیون و 137 هزار نفر در قالب چهار صندوق تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت همدان هستند.

وی در خصوص صندوق بیمه سلامت همگانی، گفت: این صندوق از سال 93 و قبل از شروع طرح تحول سلامت اجرا شده و افراد می توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه این صندوق در کشور جمعیتی بالغ بر 11 میلیون نفر را زیر پوشش دارد، تاکید کرد: در استان همدان نیز پیش‌بینی می‌شد 140 هزار نفر زیر پوشش قرار گیرد که در مرحله اجرا به 250 هزار نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه سه عامل در این صندوق مشکل زا و تاثیرگذار بود، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که برای این صندوق باید اعمال می‌شد و پیش‌بینی صورت گرفته افزایش عضویت بود.

فرجی عنوان کرد: مورد بعد این مشکل به نوعی به ارائه دهندگان خدمات برمی گشت و ارائه خدمات بدون اینکه از یک چارچوب قاعده‌مندی استفاده شود.

وی در ادامه در مورد جمعیت بیمه صندوق سلامت همگانی، افزود: این صندوق از سال 93 که شروع شد تا آخر سال حدود 200 هزار نفر زیر پوشش قرار گرفت و در سال 94 این جمعیت به 224 هزار  نفر رسید و در سال 95 به 280 هزار نفر و در حال حاضر 293 هزار نفر زیر پوشش این بیمه قرار دارند.

فرجی عنوان کرد: طبق برنامه ششم توسعه افرادی که از یارانه دولت استفاده می‌کنند و برای دریافت خدمات بیمه از طریق آزمون وسع و از طریق سازمان بهزیستی یا کمیته امداد معرفی می شود و این افراد می توانند مبلغی دریافت کنند.

وی ابراز داشت: هیئت دولت مصوبه‌ای را تصویب کردند که تمام افرادی که یارانه دریافت نمی‌کنند باید از طریق آزمون وسع باشد که مراجعه این افراد را به مراکز تشخیص در بخش خصوصی محدود کردند و این افراد باید از مراکز دانشگاهی و دولتی استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان بیان کرد: در مصوبه هیئت دولت تصویب شده افرادی که توانایی مالی دارند با پرداخت حق بیمه در صندوق ایرانیان ثبت نام کنند و براساس آن می توانند به همه مراکز دولتی مراجعه کنند.

وی با ارائه گزارشی از مطالبات طرف قرارداد گفت: مطالبات پزشکان تا اسفند ماه و مطالبات آزمایشگاه‌ها تا بهمن ماه سال گذشته پرداخت شده است.

فرجی با بیان اینکه بدهی ما به دانشگاه علوم پزشکی همدان حدود 200 میلیارد تومان است، گفت: سال گذشته این میزان 80 میلیارد تومان بود و امسال نیز میزان بدهی ما 120 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی پرداخت‌ بدهی‌ها به سطح یک و دو ابراز داشت: میزان پرداخت در سطح یک روستایی 80 درصد هزینه ها پرداخت شده که به دو بخش پرداخت پرسنلی و غیرپرسنلی تفکیک می شود که بخش پرسنلی شامل پزشکان و ماماها است که 2.5 میلیارد تومان تا پایان مرداد ماه پرداخت شده و بخش غیرپرسنلی که چهار ماه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در خصوص بیماران خاص عنوان کرد: بخشنامه هیأت دولت مشمول افراد با بیماری‌های خاص نمی شود و این افراد می توانند همانند سال‌های گذشته به مراکز غیردولتی مراجعه کرده و هزینه درمانشان را دریافت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما انتظار داریم افرادی که توانایی مالی دارند برای بیمه کمک کنند که مردم از این بیمه استفاده کنند، تصریح کرد: در دو استان فارس و مازندران سیستم ارجاع اجرا شده و با بررسی هایی که انجام شده نحوه اجرا در دو استان هزینه کنترل نشده و بار مالی زیادی را بر دوش دولت گذاشته است.

فرجی در پایان ابراز داشت: دو وظیفه بیمه سلامت عبارت است از رفتن به سمت سیستم ارجاع مقتدر و منضبط و مورد دیگر که نیاز به زیرساخت دارد رفتن به سمت پرونده الکترونیکی است که امید است در آینده ای نزدیک این امر تحقق یابد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات