به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی

برگزاری مرحله اول اردوی عملی درس آمادگی دفاعی مدارس شهرستان شاهرود+تصاویر

مرحله اول عملی درس آمادگی دفاعی مدارس شهرستان شاهرود به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در مدارس متوسطه دوره دوم آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۴۰۴۶۶
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مرحله اول اردوی عملی درس آمادگی دفاعی مدارس شهرستان شاهرود در پایه دهم با مشارکت بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش شاهرود و همکاری آتش نشانی و خدمات اینی شهرداری شاهرود در مدارس متوسطه دوره دوم آغاز شد.
در این مرحله دانش آموزان در کلاس‌های تئوری پدافندغیرعامل، آشنایی با سیره شهدا و اطفاء حریق شرکت کرده و در درس عملی اطفاء حریق شرکت می‌کنند.
رمضانعلی شعبانی سرمربی درس آمادگی دفاعی بسیج دانش آموزی حوزه ایمان در حاشیه برگزاری این دوره آموزش در دبیرستان‌های رازی و فجر نور بیارجمند اظهار کرد: این مرحله اولین مرحله از مراحل سه گانه عملی درس آمادگی دفاعی مدارس می‌باشد که در مدارس متوسطه دوره دوم سطح شهرستان شاهرود و با مشارکت بیش از ۱۲۰۰ دانش آموز دختر پسر اجرا می‌شود.
وی افزود: با توجه به منطقه آموزش و پرورش بیارجمند یک روز از دوره آموزش عملی درس آمادگی دفاعی مختص به این منطقه است که با هماهنگی با آموزش و پرورش و آتش نشانی این مرحله در دو دبیرستان این منطقه برگزار شد و در سطح مدارس شهرستان نیز هر روز در مدارس مختلف به مدت ده روز اجرا می‌شود.
شعبانی هدف از این دوره‌های عملی را آشنایی دانش آموزان با مبانی درس آمادگی دفاعی و آموزش برنامه‌های پدافندعامل و غیرعامل عنوان کرد و افزود: باید دانش آموزان در کنار آموزش‌های تئوری، آموزش‌های عملی را نیز فرا بگیرند تا در آینده مفید برای جامعه و انقلاب باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار