خبرهای داغ:
در گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی، مسئولین بسیج دانش آموزی شاهرود و آموزش و پرورش بخش بیارجمند با خانواده شهید حسن عامری در روستای خانخودی دیدار کردند.
کد خبر: ۸۹۴۰۴۴۸
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در بزرگداشت هفته بسیج دانش آموزی، مسئولین بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود و فرمانده حوزه بسیج مالک اشتر و معاون پرورشی و مسئول حراست آموزش و پرورش منطقه بیارجمند با خانواده شهید حسن عامری در روستای خانخودی دیدار کردند.
در این دیدار علی عامری مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی حوزه ایمان در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ابراز خرسندی در منزل شهید اظهار کرد: خانواده شهید قطعه‌ای از بهشت در دنیاست که محل پرورش انسان‌هایی است که با خدا معامله کردند و جاودانه شدند.
وی با اشاره به سخن امام راحل و تاکید رهبر انقلاب افزود: خانواده شهدا چشم و چراغ این ملت هستند برای اینکه چشم سبب دیدن و تشخیص درست مسیر می‌شود و چراغ راه درست را روشن می‌کند و درست فرمود: رهبری که با این ستاره‌ها می‌شود راه را پیدا کرد.
عامری خاطر نشان کرد: تلاش مجموعه بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش تربیت نسلی انقلابی و در خط شهدا و آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی اسلام است و در این راه نیاز به کمک و دعای خیر شما خانواده شهدا داریم.
در این دیدار محمدتقی عامری پدر شهید در سخنانی با تقدیر از حضور مسئولین به بیان خاطراتی از شهید پرداخت و گفت: شهید در دبیرستان شهید میرغفوریان شاهرود در پایه چهارم متوسطه تحصیل می‌کرد و با شروع دفاع مقدس تلاش کرد به جبهه‌ها برود، اما چون سن او کم بود در ۱۵ سالگی از من اجازه خواست که برود و گفت: اگر نگذاری باید جواب بزرگان را خودت بدهی و من قبول کردن و حسن به جبهه‌ها رفت.
وی افزود: این شهید چند مرحله جبهه رفت تا اینکه در مرحله آخر برای عملیات کربلای ۵ اعزام شد و در نامه‌ای که برای ما بعد از رفتن فرستاد بیان کرد دیگر منتظر من نباشید که من نمی‌آیم و اگر خدا بخواهد شهید می‌شوم و همینگونه نیز شد و من سجده شکر بجا آوردم وقتی شهید شد که ما دین خود را به انقلاب هر چند کم ادا کردیم.
مادر شهید نیز در این دیدار با اشاره به خواب‌هایی که از شهید دیده بود اظهار کرد: یک وقت بعد از شهادتش که هنوز به من نگفته بودند در عالم بیداری دیدم حیاط و خانه ما روشن شده و حسن آمده در احاطه ستاره‌ها و نور او را فرا گرفته است و رفقایش با او بودند و تا رفتم او را بینم رفت و فهمیدم آسمانی شده است.
وی افزود: در خواب دیگری دیدم حسن با کت و شلوار و تمیز و مرتب آمد و از پنجره داخل را نگاه می‌کند و با لبخندی از رضایت رفت؛ افتخار ماست اگر خدا قبول کند حسن را که سقای ابوالفضل (ع) بود و در خانه خیلی زحمت می‌کشید را تقدیم انقلاب کردیم و اگر ده پسر هم داشتم همه را تقدیم می‌کردیم و افتخار ماست.
در این دیدار هدیه‌ای به رسم یادبود به خانواده شهید اهدا شد.
لازم به ذکراست شهید حسن عامری متولد سال ۱۳۴۷ روستای خانخودی بخش بیارجمند شهرستان شاهرود است که با شش ماه و ۱۵ روز جبهه در حالی که محصل بود در عملیات کربلای ۵ در تاریخ ۲۳ دی ماه سال ۱۳۶۵ شربت شهادت را نوشید و در کنار همرزمان شهیدش در گلزار شهدای روستای خانخودی آرام گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها