به نقل از روابط عمومی پخش فراورده های نفتی منطقه زنجان:
در راستای بالا بردن ضریب امنیت, توان سنجی و آمادگی مانور واکنش در شرایط اضطرار در انبار نفت شهید تندگویان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۰۴۲۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در راستای بالا بردن ضریب امنیت, توان سنجی و آمادگی نیروهای ایمنی و آتش نشانی و سایر کارکنان عملیاتی مانور واکنش در شرایط اضطرار در انبار نفت شهید تندگویان منطقه زنجان برگزار شد.

هدف از این مانور که با مشارکت سازمانهای امدادی آتش نشانی شهرداری , نیروی انتظامی , جمعیت هلال احمر و مرکز فوریتهای پزشکی برگزار شد ارتقاء سطح ایمنی پرسنل عملیاتی منطقه و احراز آمادگی جهت مواقع اضطرار بوده که برگزاری مانورهایی با چنین شرایطی فرصت مناسبی برای نشان دادن آمادگی نیروها در حفاظت از سرمایه های شرکت و مقابله با هرگونه حوادث احتمالی است.

سناریوی این مانور که براساس ریخت و پاش فرآورده ( زیست محیطی ) و اطفاء حریق مخازن ناشی از خرابکاری تنظیم شده بود. ابتدا در اثر برخورد نفتکش حین خروج و بازماندن شیر تخلیه سطح انبار دچار آلودگی شده که کارکنان عملیاتی با ماسه بادی اقدام به پاکسازی و نهایت شستشوی محیط و جمع آوری ماسه بادی نمودند و در مرحله دوم نیز بر اثر خرابکاری فرضی در مخزن سقف ثابت نفتگاز ایجاد حریق شده که کارکنان ایمنی نسبت به اطفاء حریق اقدام کردند.

در این مانور که همزمان با هفته پدافند غیر عامل برگزار شد مدیریت بحران و نیز مدیر کل پدافند غیر عامل استان از نزدیک شاهد این مانور بودند.

در انتها نیز جلسه جمع بندی با حضور سازمانهای شرکت کننده در مانور برگزار و نقاط قوت و ضعف مانور به جهت ارتقاء سطح کیفی مانورهای آتی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 

ارسال نظرات