قیمت طلا پس از اینکه پارلمان کاتالونیا استقلال از اسپانیا را اعلام کرد، افزایش یافت و دومین هفته متوالی افزایشی را ثبت کرد.
کد خبر: ۸۹۴۰۳۹۱
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  پس از اینکه پارلمان کاتالونیا استقلال از اسپانیا را اعلام کرد و این اقدام موجب شد تا سرمایه‌گذاران به سمت طلا به عنوان دارایی امن جذب شوند.

دان هوفی، استراتژیست ارشد بازار گفت: «کاتالونیا بخش کوچکی از اروپاست اما این وضعیت این دیدگاه را ایجاد می‌کند که اتحادیه اروپا ثبات ندارد.»

وی افزود: «این تمامی دلیلی است که چرا ما به سویی دارایی امن نظیر طلا می رویم و آن افزایش می‌یابد.»

طلا در شرایط بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود.

هر اونس طلا با 6.36 دلار افزایش 1273.35 دلار معامله شد و دومین هفته متوالی افزایشی را ثبت کرد. طلا در ساعات اولیه معاملات به کمترین رقم در 3 هفته گذشته برابر با 1263.35 دلار رسیده است.

فوآد رزاق زاده، تحلیلگر فورکس گفت: «طلا با پشتوانه استقلال کاتالونیا افزایش یافت اما این افزایش مدت زیادی ادامه نمی‌یابد زیرا دلار هنوز در سطوح بالا در حال نوسان است.»

شاخص دلار با انتشار گزارشی در مورد احتمال انتخاب جرمی پاول به ریاست فدرال رزرو از رکورد بالای خود فاصله گرفت اما هنوز در نزدیکی بالاترین رقم 3 ماه گذشته در نوسان است.

ذخایر گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان 1.2 تن روز پنج شنبه کاهش یافت که نخستین خروج سرمایه از این صندوق در بیش از 2 هفته گذشته به شمار می‌رود.

ارسال نظرات