امیر سرتیپ دربندی در یادواره ۱۲۷ شهید دانش آموز و شهدای مدافع حرم شهرستان شاهرود گفت: توجه به ارزش‌های الهی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا راه برون رفت از هرگونه مشکلات فرهنگی جامعه است.
کد خبر: ۸۹۴۰۳۷۵
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
به گزار خبرگزاری بسیج از شاهرود، غلامحسین دربندی در یادواره ۱۲۷ شهید دانش آموز و شهدای مدافع حرم به خصوص شهید حججی که در مهدیه بزرگ شاهرود با حضور دانش آموزان بسیجی و خانواده معظم شهدا و مسئولین برگزار شد در سخنانی با اشاره به رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا اظهار کرد: توجه به ارزش‌های الهی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا راه برون رفت از هرگونه مشکلات فرهنگی جامعه است.
وی افزود: این وحشی گری و تجاوز دشمن به خاک کشورمان تنها بخشی از اقدامات دشمن بر علیه ایران بود و هدف اصلی آن‌ها این بوده که به مرز‌های اعتقادی ما ضربه وارد کند و در پی ریشه کن کردن اعتقادات و ایمان ما شیعیان است.
دربندی ادامه داد: جنگ و دفاع دو مقوله جدا از هم هستند که جنگ همراه با وحشی گری و خوی غیر انسانی است که در پی آن خونریزی است.
راه برون رفت از مشکلات فرهنگی زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت است
وی با بیان اینکه همه ملت‌ها دفاع را دوست دارند چرا که برایشان خیلی مقدس است و هدفشان دفاع از جان و مال ناموس و در واقع دفاع از ارزش‌های کشورشان می‌باشد بیان کرد: کشور ما هم در این هشت سال دفاع کرد، دفاعی که در آن هیچ خاکی و هیچ عقیده‌ای را از دست ندادند.
دربندی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) فرماندهی این دفاع را بر عهده داشت در واقع فرمانده ما یک فقیه الهی بود و کشوری که در رأس آن فقیه و یا الهی باشد قطعاً به پیروزی خواهد رسید.
این فرمانده دلاور دوران دفاع مقدس اضافه کرد: در کشور مقابل یعنی عراق صدام آن را رهبری می‌کرد که دست نشانده استکبار جهانی بود که در نهایت به دست همین استکبار نابود و اعدام گشت.
یادگار هشت سال دفاع مقدس گفت: امام خمینی (ره) در همه شرایط مواظب حال رزمندگان بود و به فکر اسرا هم بود و پیام امام این بود لذت واقعی و معنای واقعی اسلام را در برخورد با اسرا نشان دهید تا متوجه عظمت دین اسلام شوند.
وی با اشاره به الگوپذیری کشور‌های دیگر از ایران اسلامی افزود: کشور‌های دیگر باید از ما الگو بگیرند، زیرا الگو‌های ما اسلامی و قرآنی هستند.
دربندی خاطر نشان کرد: من فکر می‌کنم همان شورآفرینی دوران دفاع مقدس دوباره در جبهه‌ای دیگر در کشور ما باز شده است که خاکریز اولش بخش فرهنگ و خاکریز دوم بخش اقتصادی است که مقام معظم رهبری خیلی هوشمندانه به آن اشاره دارند.
دربندی با تاکید بر سخنان رهبر انقلاب تصریح کرد: همانطور که ایشان فرمودند: در بخش فرهنگی باید عزم ملی صورت بگیرد و یک همت جهادی پشتوانه‌اش باشد تا ما بتوانیم حرف اول را در فرهنگ و اقتصاد در دنیا بزنیم.
همرزم شهید صیادشیرازی با بیان اینکه در بیداری اسلامی جوامع دیگر از ما الگو برداری کردند و جواب داد و پیروز شدند عنوان کرد: اثرات بیداری اسلامی این است که شیشه عمر رژیم صهیونیستی ترک برداشته است و طلسم عمرش یک روز به دست نیرو‌های حزب‌الله و مسلمانان می‌شکند.
وی با بیان اینکه دانش آموزان نیز قشر عظیمی از رزمندگان ما را تشکیل دادند افزود: وجود ۳۶ هزار شهید دانش آموز گواه این است که دانش آموزان ما هم مانند علی اکبر و قاسم زمانه را درست شناختند و با درک صحیح و بصیرت و بینش والا به جبهه‌ها شتافتند و از دین و مکتب خود دفاع کردند تا امروز شما دانش آموزان در این جایگاه قرار بگیرید و راه آن‌ها را گرامیداشته و ادامه دهید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها