رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: 100تخت بستری در بیمارستان‌های سطح شهر زاهدان جهت ارائه خدمات به زائرانی که نیاز به خدمات بستری داشته باشند در نظر گرفته شده است
کد خبر: ۸۹۴۰۳۲۱
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان ، کاروانهای عاشقان و ارادتمندان سرور و سالار شهیدان از کشور پاکستان در چهار روز گذشته برای سفر به کربلا و شرکت در راهپیمایی عظیم و جهانی اربعین حسینی(ع) با استقبال گرم و صمیمی اقوام و طوایف، مردم شیعه و سنی و مسئولان میرجاوه از طریق پایانه مرزی این شهرستان وارد کشور شدند.

بر اساس اعلام ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان تاکنون بیش از 6هزار زائر پاکستالنی از مرز میر جاوه وارد استان شده اند که بیش از 1000 نفر از مردم شیعه و سنی شهرهای مختلف استان جهت خدمت‌رسانی به این زائران اعلام آمادگی کرده‌اند که 700 نفر آنها ساماندهی شده و مشغول خدمت‌رسانی به زائران هستند.

جدای از نیروهای مردمی، نهادهای مختلف و به ویژه نهادهای مردمی به طور جدی پای کار آمده‌آند تا امسال نیز با خدمت‌رسانی شایسته به زائران پاکستانی اربعین، برگ زرین دیگری در تاریخ پایتخت وحدت ایران به ثبت برسانند.

محمودرضا میری در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه با همه توان جهت تامین امکانات و تجهیزات پزشکی و بهداشتی مورد نیاز زائران پاکستانی اربعین حسینی(ع) که در استان حضور می‌یابند، پای کار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با ذاشاره به این مطلب که جای افتخار دارد که مردم سیستان و بلوچستان هر سال در ایام اربعین میزبان زائران پاکستانی اربعین حسینی(ع) هستند و سال به سال بر جمعیت این زائران افزوده می‌شودبیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی هم تا حد توان خدمات بهداشتی و درمانی رایگان و داوطلبانه به زائران ابی عبدالله (ع) را ارائه می‌کند.

وی با اشاره به انجام بررسی‌های بهداشتی لازم جهت حفظ سلامت این زائران در موکب امام خامنه ای واقع در زائر سرای موقوفه امام رضا (ع) ، خاطرنشان کرد: تامین داروی مورد نیاز و واکسیناسیون و همچنین آماده‌باش بیمارستان‌ها جهت ارائه خدمات درمانی در زمینه خدمت به این زائران در دستور کار است و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده هیچ مشکلی برای تامین داروی زائران پاکستانی وجود ندارد.

میری اظهار داشت: همه زائران عزیز پاکستانی در بدو ورود به خاک ایران واکسن فلج اطفال دریافت کرده و از نظر ابتلا به بیماری‌هایی مانند وبا و مالاریا بررسی می‌شوند تا در صورت ابتلا تحت درمان قرار گیرند و پیام‌های بهداشتی به 3 زبان فارسی، اردو و انگلیسی در محل‌های عبور این افراد نصب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر اینکه پرسنل حوزه بهداشت و درمان استان خدمت‌رسانی به زائران را عبادت می‌دانند، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده کارشناسان بهداشت محیط ما نظارت بر سلامت آب آشامیدنی و مواد غذایی مصرفی زائران پاکستانی را به طور کامل بر عهده گرفته‌اند و با توجه به مسیر طولانی آنها تا عراق، تلاش می‌شود سلامت این عزیزان به خطر نیفتد.

همه پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم جهت خدمت‌رسانی مطلوب به زائران پاکستانی انجام شده، افزود: در همین راستا 100 تخت بستری در بیمارستان‌های سطح شهر زاهدان جهت ارائه خدمات به زائرانی که ممکن از نیاز به خدمات بستری داشته باشند در نظر گرفته شده است.
ارسال نظرات