راوی دفاع مقدس گفت: جلوی تهاجم فرهنگی را نمی‌شود با موشک‌های شهاب گرفت، ولی با محبت، تواضع و خدمت به مردم می‌شود تهاجم فرهنگی را مهار کرد.
کد خبر: ۸۹۴۰۲۷۸
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علیرضا دلبریان شب گذشته در یادواره ۲۱ شهید هیئت دوازده امامی نیشابور، اظهار داشت: شهیدان از تعلقات دنیا و حتی حلال دنیا هم گذشتند تا به این جایگاه رفیع معنوی دست یافتند.

وی با بیان اینکه جلو تهاجم فرهنگی را نمی‌شود با موشک‌های شهاب گرفت، ولی با محبت، تواضع و خدمت به مردم می‌شود تهاجم فرهنگی را مهار کرد، افزود: تهاجم فرهنگی از طریق ماهواره‌ها و موبایل‌ها، موجب رفتار‌های غیردینی در بعضی از مردم شده است و باید ظرفیت اعتقادی و اخلاقی مردم را تقویت کرد.

راوی دفاع مقدس با بیان اینکه موتور حرکت بسیج، فکر و حرکت مردمی است، تاکید کرد: اگر می‌خواهید مدیون شهیدان نباشید هر کجا هستید وظیفه‌تان را به درستی انجام بدهید.

دلبریان تصریح کرد: یادواره شهدا زمانی بر جامعه تاثیر دارد که آثار مثبت اجتماعی در کنار آن شکل بگیرد، فرهنگ جبهه را باید در رفتارمان نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ تحمیلی، همایش و ستایش نداشتیم، یادآور شد: روحیه ایثارگری و اخلاص در رزمندگان مقطع جنگ تحمیلی موج می‌زد تا جایی که بعضی مجروح می‌شدند، بیمارستان می‌رفتند، ولی به خانواده اطلاع نمی‌دادند تا خانواده ناراحت نشوند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه بعضی اهل قلم در حق دفاع مقدس و بیان زحمات ایثارگران کم‌لطفی کردند، تاکید کرد: اگر پیروزی در جنگ‌ها به خاطر داشتن تجهیزات نظامی باشد باید آمریکا نصف جهان را می‌گرفت و صدام نیز در جنگ پیروز می‌شد.

دلبریان با اشاره به اینکه باید مثل شهید چمران از مقامات و حقوق آنچنانی دل کند و لباس رزم پوشید، ادامه داد: البته نباید بعضی خودشان را با شهید چمران مقایسه کنند، زیرا او به مقامات بالای علمی مثل حضور در ناسا رسیده بود، او به آمریکا پشت کرد در حالی که آمریکا مرتب پیغام می‌فرستاد که برگرد، اما حالا افرادی را می‌بینیم که تلاش می‌کنند وارد آمریکا شوند، او اعتقاداتش را به مدرکش نفروخت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها