خبرهای داغ:
رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: اصلی‌‌ترین هدفی که این سازمان دنبال می‌کند بحث توانمندسازی جامعه عشایری کشور است که برای تحقق این مهم راهکارها و برنامه‌های متنوعی را در دستورکار داشته و پیگیری می‌کند.
کد خبر: ۸۹۴۰۲۴۰
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، کرمعلی قندالی در دیدار با استاندار قوین که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در جامعه عشایری پیگیری می‌شود بحث ایجاد تنوع در تولیدات جامعه عشایری است که از آن جمله می‌توان به کشت گیاهان دارویی اشاره کرد.
وی افزود: تولید گیاهان دارویی توسط جامعه عشایری ایران محور فعالیت‌های تولیدی در برنامه‌های سازمان امور عشایر کشور بوده و با جدیت دنبال می‌شود.
رئیس سازمان امور عشایر ایران اضافه کرد: دولت هم پشتیبانی لازم را از جامعه عشایری داشته و سعی در تقویت این قشر دارد که نمونه بارز این حمایت‌ها را می‌توان در برنامه ششم توسعه کشور مشاهده کرد زیرا در این برنامه جامعه عشایری به شکل برجسته‌ای مورد توجه قرار گرفته است.
قندالی با اشاره به تخصیص تسهیلات ارزان قیمت از سوی دولت عنوان کرد: 250 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در دولت به تصویب رسیده که از این مبلغ یکهزار میلیارد تومان سهم مناطق عشایری ایران است.
وی تصریح کرد: این تسهیلات به منظور ایجاد تنوع در تولیدات جامعه عشایری و افزایش بهره‌وری در این قشر اختصاص یافته است.
رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به تشکیل شورای عالی عشایر گفت: شورای عالی عشایر ایران تشکیل شده و ریاست آن هم برعهده معاون اول رئیس‌جمهور است که این اقدام نشان از اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید برای ارتقا وضعیت و افزایش درآمدزایی عشایر دارد.
قندالی خاطرنشان کرد: اصلی‌‌ترین هدفی که سازمان امور عشایر ایران دنبال می‌کند بحث توانمندسازی جامعه عشایری کشور است که برای تحقق این مهم راهکارها و برنامه‌های متنوعی را در دستورکار داشته و پیگیری می‌کند.
وی اظهار داشت: افزایش تولید شیر و کشت باغی در اراضی شیب‌دار از جمله برنامه‌هایی است که برای توانمندسازی جامعه عشایری در دستورکار قرار دارد و در ستاد اقتصاد مقاومتی هم مصوب شده است.
رئیس سازمان امور عشایر ایران یادآور شد: عرصه‌های ییلاقی استان قزوین در برداشت گیاهان دارویی ظرفیت فوق‌‎العاده‌ای دارد که این امر می‌تواند یکی از پتانسیل های جدی عشایر باشد.
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها